LSS/SoL handläggare
Jönköpings kommun / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping Myndighetsenheten, Socialförvaltningen
Arbetsplatsbeskrivning
Socialförvaltningens uppgift är att se till att alla som vistas i Jönköpings kommun, utifrån politiskt givna uppdrag och enligt gällande lagstiftning, får sina grundläggande behov av stöd, omsorg, vård och trygghet tillgodosedda. Socialförvaltningen omfattar funktionerna hälso- och sjukvårdsfunktion, äldreomsorg, funktionshinderomsorg, individ- och familjeomsorg samt myndighetsenhet.
Funktionshinderomsorgens myndighetsenhet har en central roll i socialförvaltningen och ansvarar för den samlade beslutprocessen för funktionshindrade enligt Socialtjänstlagen (SoL) och Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS).
Nu söker vi nya medarbetare som vill arbeta som LSS/SoL handläggare. Vi är 35 kompetenta och professionella handläggare som årligen ansvarar för att kommunens invånare får en rättssäker och professionell bedömning. Vi fattar ett stort antal beslut varje år. Vi sitter i ljusa och fräscha lokaler mitt i centrum, nära till handel och kommunikation.
Publiceringsdatum2016-02-19Dina arbetsuppgifterSom handläggare inom funktionshinderomsorgen arbetar du med den samlade beslutsprocessen inom lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade och socialtjänstlagen. Du utreder, bedömer och fattar beslut utifrån aktuell lagstiftning samt gör uppföljningar av fattade beslut. Arbetet innebär omfattande kontakter med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare. I dessa kontakter är det viktigt att ge korrekt och tydlig information om insatser/bistånd.
Myndighetsenheten använder verksamhetssystemet Magna Cura för dokumentation.
I ditt arbete har du stöd av förste handläggare.
KompetenserSocionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller likvärdig utbildning.
Vi vill att du har goda kunskaper i aktuell lagstiftning, vidare är det meriterande om du har erfarenhet av arbete som handläggare eller av målgruppen personer med funktionsnedsättning.
Vi söker dig som har ett stort engagemang och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett självständigt sätt. Du har god förmåga att arbeta med komplexa frågeställningar, samt har lätt för att uttrycka dig tydligt i såväl tal som skrift. Vidare kan du skapa och bibehålla goda kontakter såväl externt som internt.
Körkort är ett krav.
Övrig information2 platser, 1 tillsvidaretjänst samt ett vikariat, 1 år ev längre.
Upplysningar
Myndighetschef, Barbro Thunberg, 036-10 81 01
SSR, Sanna Rosenquist, 036-10 34 27
Vision, Elin Sigurdsson, 036-10 68 72
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. Heltid. Tillträde enl överénskommelse.
ErsättningLön enligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-06
Ange följande referens när du ansöker: 16-70-0035
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJönköpings kommun
AdressJönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping
KontorsadressVästra Storgatan 16
Jobbnummer 2680024
Observera att sista ansökningsdag har passerat.