Lönespecialist till HR-avdelningen på Eda kommun

Eda kommun, Kommunledningsstaben / Administratörsjobb / Eda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eda, Årjäng, Arvika, Bengtsfors, Grums eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eda kommun, Kommunledningsstaben i Eda

Vill du vara med och utveckla en framtidsinriktad gränskommun?
Du får mer än 650 arbetskamrater som alla jobbar med att på något sätt ge service till kommunens invånare, företag och besökare.
Eda är en gränskommun med 8600 invånare och blomstrande näringsliv. Hit kommer ca 4,7 miljoner besökare varje år. Vi har ett bra läge mellan Karlstad och Oslo och goda kommunikationsmöjligheter år vardera håll.

Välkommen till en kommun med positiv laganda och gränslösa framtidsutsikter! Hos oss har du möjligheten att utvecklas i din yrkesroll och vara med och påverka i flera olika led. Vi arbetar aktivt med utveckling av vår verksamhet och ser fram emot fler drivna medarbetare som vill vara med på vår resa.

Just nu söker vi en ny lönespecialist till HR-avdelningen då vår kollega ska gå i pension.



Publiceringsdatum
2022-04-29

Arbetsuppgifter
Som lönespecialist arbetar du både konsultativt och operativt med frågor som rör lön och anställningsvillkor. I arbetet ingår bl.a. support till chefer och medarbetare, registrering av underlag, kvalitetssäkring av utgående lön, utfärdande av intyg, avstämning, försäkringar mm.

Du kommer tillsammans med kollegor även att arbeta med att digitalisera samt förenkla processer i arbetet med löner i kommunen.

Hos oss kommer du att ha kontakt med många personer och myndigheter och arbetet är periodvis intensivt.



Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom löneadministration eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig. Du har kunskap om lagar och avtal som styr medarbetarnas villkor och kan förmedla dem på ett pedagogiskt sätt såväl muntligt som skriftligt. Utifrån ett gemensamt synsätt arbetar du självständigt och har förmåga att anpassa information utifrån mottagare och situation. Det är viktigt med helhetssyn, att kunna se sammanhang och ha konsekvensförståelse.

• I arbetet är du ansvarstagande, strukturerad, samarbetsorienterad och lösningsfokuserad
• Att ge god service och att leverera ett kvalitativt resultat är självklart för dig.
• Ett starkt driv och förmåga att se förbättringsmöjligheter i lönevardagen är grundläggande förutsättningar för att lyckas i rollen.

Det är meriterande är om du har tidigare erfarenhet av digitaliseringsarbete, samt om du har erfarenhet av lönearbete och PA-systemet Visma Personec P.

Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
• B-körkort är ett krav

ÖVRIGT
Vi arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och ser därför gärna en variation av sökande till våra tjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Eda kommun, Kommunledningsstaben

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1118498".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Eda kommun (org.nr 212000-1769)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Eda kommun, Kommunledningsstaben

Kontakt
HR-Chef
Lina Olsson
lina.olsson@eda.se

Jobbnummer
6589727

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eda kommun, Kommunledningsstaben

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eda kommun, Kommunledningsstaben: