Lönespecialist med erfarenhet av Agda
Andara Group AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-10-13
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Andara Group AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Är du en självgående och strukturerad lönespecialist med erfarenhet av Agda? Vill du vara en nyckelperson i en organisation där utveckling och kvalitet står i fokus? Nu söker vi dig som har djup kunskap inom lön, arbetsrätt och systemstöd - med särskild vikt på Agda - till ett spännande konsultuppdrag. Ta nästa steg i din karriär och ansök redan idag!
Publiceringsdatum2025-10-13Om tjänstenI rollen som lönespecialist arbetar du brett med hela löneprocessen inklusive administration, kontroll och utbetalning av löner samt systemförvaltning i Agda. Du samarbetar nära HR, ekonomi och chefer i verksamheten och blir en viktig del av löneteamet, med stor möjlighet att påverka och förbättra rutiner och processer. Parallellt har du även möjlighet att vara delaktig i rekryteringsprocesser kopplat till löne- och ekonomiroller.
Arbetsuppgifter
Hantera hela löneprocessen: inrapportering, granskning, beräkning och kontroll av löner i Agda
Säkerställa rätt hantering av frånvaro, avvikelser, semester, förmåner och pensioner
Ge stöd och utbildning till chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor och Agda-systemet
Administrera kollektivavtal, arbetsrätt, arbetsgivarintyg och rapportering till myndigheter
Utveckla och förbättra lönerutiner och säkerställa kvalitet i enlighet med gällande lagar och avtal
Delta i eller driva delar av rekryteringsprocessen tillsammans med Andara - från kravprofil till urval och intervju
Bidra med systemförvaltning och optimering av processer i Agda
Samarbeta tätt med ekonomiavdelning, HR samt Andara Groups rekryteringsteam vid behov
Din profil
Eftergymnasial utbildning inom lön, HR, ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Minst 2-3 års aktuell och dokumenterad erfarenhet av självständigt lönearbete i Agda
God förståelse för arbetsrätt, kollektivavtal och lagar kopplat till lönehantering
Systemvana inom Agda och gärna erfarenhet av digitala rekryteringssystem
Trygg i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
Noggrann, analytisk och ansvarsfull, med förmåga att jobba både självständigt och i team
Serviceinriktad, positiv och utvecklingsorienterad
Meriterande erfarenheter Erfarenhet av helhetsansvar för lön i medelstora eller större organisationer
Erfarenhet från detaljhandeln
Vana vid processförbättring, digitalisering eller förändringsarbete inom lön
Praktisk erfarenhet av att medverka i rekryteringsprocesser eller onboarding av nya medarbetare
Kännedom om HR-arbete och tvärfunktionellt arbete mellan lön, HR och ekonomi
Vi erbjuder:
Spännande konsultuppdrag
En utvecklande arbetsmiljö där din kunskap och ditt engagemang gör skillnad
Kollektivavtal, goda anställningsvillkor och trygga ramar via Andara Group
Stöd, onboarding och löpande utveckling genom Andara Groups samarbetande team
Rollen är ett konsultuppdrag på 6-12 månader och du kommer att vara anställd hos oss på Andara group. Vid frågor om tjänsten, kontakta gärna vår konsultchef på
ellinore.pereira@andaragroup.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-04-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Andara Group AB (org.nr 556900-9003),
https://www.andaragroup.se/ Arbetsplats Andara Professionals
Kontakt Ellinore Pereira
ellinore.pereira@andaragroup.se Jobbnummer 9554057