Lönespecialist

Randstad AB / Administratörsjobb / Göteborg
2025-02-03


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2025-02-03

Dina arbetsuppgifter
Är du utbildad löneadministratör eller lönespecialist och är på jakt efter nya utmaningar? Då har vi tjänsten för dig!
Vår kund inom offentlig sektor söker just nu en lönespecialist för ett konsultuppdrag. Som lönespecialist kommer du arbeta med hela lönekedjan, samt med lönesupport både internt och externt. Detta kan bland annat innefatta löpande lönearbete som förberedelse av lönekörning, administration av sjuklöner, tjänstledigheter och annan typ av frånvaro, samt uppdatering av personaldata i lönesystemet. Som person ser vi att du är noggrann och strukturerad, tar initiativ och har god förmåga att både arbeta självständigt och i grupp. Då arbetet innebär support till organisationen i lönefrågor ser vi även att du är serviceinriktad och flexibel.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Detta är ett konsultuppdrag med start i mars och cirka 7 månader framåt. Intervjuer kommer att ske löpande, så ifall tjänsten passar dig som handen i handsken sök redan idag!

Ansvarsområden
Löpande lönearbete (förberedelse av lönekörning, registrering av underlag)
Administration sjuklöner, tjänstledigheter, föräldraledigheter etc.
Uppdatera persondata i lönesystemet samt registrering av nyanställda och slutade
Hantering av bankfiler, bokföringsunderlag, pensions- och försäkringsdata
Semesterhantering
Kontakter med externa intressenter som försäkringskassa, skattemyndigheten
Support och service till organisationen

Kvalifikationer
YH-utbildning i lön eller motsvarande
Minst 3 års erfarenhet av arbete med hela lönekedjan
Erfarenhet av att ha jobbat i Lönesystem Agda
God systemvana
Svenska obehindrat i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet av HR-systemet CatalystOne.

Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Jobbnummer
9142475


Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: