Lönekonsult
Bodens kommun, Personalavdelningen / Administratörsjobb / Boden
2022-05-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2022-06-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Boden,
Luleå,
Älvsbyn,
Piteå,
Kalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bodens kommun, Personalavdelningen i Boden Personalavdelningens roll är att leda, utveckla och samordna arbetsgivarfrågor, samt ge stöd till chefer så att de kan fullfölja sitt arbetsgivaransvar. Personalavdelningen ska bidra till att verksamheterna har bra förutsättningar för att nå uppsatta mål med nöjda medborgare och medarbetare samt för att stärka Boden kommuns arbetsgivarvarumärke. Personalavdelningen består av 22 medarbetare, uppdelat på en löneenhet och en personalenhet. Löneenheten är en central servicefunktion i Bodens kommun som hanterar lön, pension och våra personalsystem. Till löneenheten behöver vi nu förstärka med ytterligare en lönekonsult. Tillsammans med de andra på enheten kommer du att säkerställa att alla våra medarbetare i Bodens Kommun får rätt lön i rätt tid.
Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här:
www.boden.se/jobbaiboden Publiceringsdatum2022-05-10ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter innefattar förutom löneadministration även intygshantering och kontroller. Vi arbetar konsultativt mot cheferna i personalsystemet och i deras lönefrågor. Du har även kontakt med andra myndigheter i ditt lönearbete . Personalsystemet som vi använder är Personec. Arbetet kräver noggrannhet, detaljkunskap och förmåga att förstå många olika processer.
Vi arbetar aktivt med att ta fram användarvänliga miljöer och har ett ständigt förbättringsarbete på gång. På Löneenheten är vi många olika yrkesgrupper men vi har ett gemensamt uppdrag, och vi arbetar tätt tillsammans i våra gemensamma arbetsuppgifter.
KvalifikationerVi söker dig som har godkänd gymnasieutbildning, gärna med en inriktning mot ekonomi. Du har goda IT-kunskaper och ser datorn som en självklarhet i ditt arbete. Det är viktigt att du kan informera andra på ett pedagogiskt sätt såväl muntligt som skriftligt och har en god känsla för service. Du har tidigare erfarenhet av löneadministration och är van att hantera olika kollektivavtal.
I övrigt är det meriterande om du har:
• Tidigare erfarenhet av Personec
Som person är du ansvarstagande och noggrann, pedagogisk och lösningsorienterad. Vi ser gärna att du har god analytisk förmåga. Du bör ha god förmåga att samarbete men även kunna driva ditt arbete självständigt och med stor integritet.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
Följ oss gärna på Facebook och Instagram
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.
Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBodens kommun, Personalavdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1121761".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bodens kommun (org.nr 212000-2767)
Arbetsplats Bodens kommun, Personalavdelningen
Kontakt Lönechef
Susanne Forslund
0921-62270 Jobbnummer 6628910
Observera att sista ansökningsdag har passerat.