Lönekonsult
Sandvikens kommun, Personalkontoret / Administratörsjobb / Sandviken
2020-04-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2022-08-08) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Personalkontoret i Sandviken På personalkontoret arbetar vi som interna konsulter mot kommunens förvaltningar med råd och stöd inom HR-området. Vi har kommunövergripande ansvar för HR-frågor och allt som hör till. Viktiga områden är lön, arbetsmiljö, arbetsrätt, hälsofrämjande arbete samt rehabilitering, jämställdhet och ledarskapsutveckling. På personalkontoret arbetar 22 personer uppdelade på en personalenhet och en löneenhet.
Som Lönekonsult ingår du i ett team på löneenheten med 12 kompetenta kollegor. Kundorientering är ett centralt begrepp hos oss. Fokus är att ge bästa service, information och stöd till våra chefer och medarbetare. Vi lägger stor vikt vid vidareutveckling av processer, rutiner och våra stödverktyg inom IT.
Kommunövergripande förmåner vi erbjuder dig är bland annat:
• semesterväxling
• årsarbetstid
• friskvård till förmånligt pris
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen
Välkommen att bli en av oss!
Publiceringsdatum2020-04-03ArbetsuppgifterI uppdraget som lönekonsult handlägger du alla typer av ärenden från anställning till avslut. Du stöttar chefer och medarbetare i alla typer av lönerelaterade frågor. Information och utbildning till chefer och medarbetare ingår också i ditt uppdrag. Att tillsammans i löneteamet utveckla verksamheten med nya rutiner och arbetssätt ser du som en utmaning och bidrar gärna till enhetens utveckling. I uppdraget ingår också kontakter med externa myndigheter.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen behöver du vara trygg och kunnig inom hela löneprocessen.
Vi söker dig med erfarenhet från lönearbete inom det kommunala avtalsområdet. Har du dessutom vana från arbete i personalsystemet Personec P och Time Care så är det meriterande.
Du har gärna relevant eftergymnasial utbildning inom löneområdet.
Egenskaper vi ser som viktiga;
• Mycket god samarbetsförmåga
• Förmåga att skapa bra relationer
• Kommunikativ och duktig på att uttrycka dig i tal och skrift
• Förmåga att ta egna initiativ och arbeta självständigt
• Strukturerad
ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSandvikens kommun, Personalkontoret
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "29-20".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Arbetsplats Sandvikens kommun, Personalkontoret
Jobbnummer 5177443
Observera att sista ansökningsdag har passerat.