Lönekonsult

Timrå Kommun / Ekonomiassistentjobb / Timrå
2018-05-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2022-10-24) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Timrå, Sundsvall, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Timrå Kommun i Timrå, Sundsvall, Härnösand eller i hela Sverige

Vill du jobba i en stark kommun i en växande region?

Timrå kommun står inför ett spännande förändringsarbete inom lönefunktionen i form av att utveckla löneprocesserna och uppgradera befintligt system. I närtid kommer vi också att gå ut i en ny upphandling. Vi söker därför en erfaren lönekonsult till vårt team. Tillsammans ansvarar vi för ca 2300 löneutbetalningar varje månad.

För att trivas hos oss är det viktigt att du är initiativrik och tycker om utmaningar. Du måste uppskatta varierade arbetsuppgifter och ett stort eget ansvar. Vi vill att du är serviceinriktad och förstår vikten av att investera tid i goda relationer samt en bra kommunikation med verksamheten. Du är en utåtriktad person med en positiv inställning samt mycket energi och engagemang för arbetsuppgifterna. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2018-05-23

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta hela löneprocessen; registrering, justering av redan utbetalade löner, kontroller vid lönebearbetningar, stöd och support till verksamheten samt alla övriga förekommande arbetsuppgifter inom löneadministration. Du kommer att hantera det löpande dagliga lönearbetet och ha en konsultativ och serviceinriktad roll mot chefer och medarbetare. I arbetsuppgifterna ingår även ett delat ansvar för systemförvaltning, exempelvis i form av beställningar på uppdateringar från IT-driften, ändra i styrtabeller och genomföra olika körningar.

Vi arbetar med lönesystemet;
• eCompanion,
• eComenion webb,
• BeSched och
• Qlick View.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst tre-årig gymnasieutbildning, KY-utbildning eller utbildning/yrkeserfarenhet inom löneområdet som kan bedömas som likvärdig. Det är viktigt att du har kunskaper i Word och Excel samt att du har goda kunskaper av att arbeta med lagar och avtal kopplade till personalområdet ? helst även kommunala kollektivavtal. Det är särskilt meriterande om du har haft systemansvar tidigare samt kunskap i att utveckla löneprocesser för en effektiv och kvalitetssäker lönehantering. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att utbilda chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor. Vi vill att du har stor planerings- och organisationsförmåga samt ser vikten av att hålla deadlines.
Du ska vara noggrann, ansvarsfull och strukturerad i ditt arbete.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete tillsammans med kunniga kollegor på HR-enheten.

Intervjuer kommer att ske fortlöpande.

Facklig företrädare: Vision Ingrid Hassel

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-08
Ange följande referens när du ansöker: 114/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR- och servicechef Ewa Brentel 070-3857879

Företag
Timrå kommun

Adress
Timrå kommun
Köpmangatan 14
86182 TIMRÅ

Kontorsadress
Köpmangatan 14

Jobbnummer
4160574

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Timrå Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Timrå Kommun: