Lönehandläggare till Personalavdelningen

Krokoms Kommun / Ekonomiassistentjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

I Krokoms kommun växer framtidstron och befolkningen ökar tack vare att människor både flyttar hit och stannar kvar. Genom att arbeta hos Krokoms kommun kan du göra skillnad och skapa nytta.

Till Personalavdelningen rekryterar vi nu en lönehandläggare. Tjänsten är tillsvidare och på heltid. Personalavdelningen är organiserad under kommunstyrelsen och placerad i kommunhuset i centrala Krokom.

I avdelningens uppdrag ingår att hantera såväl operativa som strategiska personal-/arbetsgivarfrågor. Personalavdelningen är en konsultativ stödfunktion till verksamheterna och ger service i form av personal- och löneadministration.

Personalavdelningen, som leds av personalchefen, består av tio medarbetare varv fyra lönehandläggare. Varje månad utbetalas ungefär 1700 löner.

Publiceringsdatum
2015-06-18

Dina arbetsuppgifter
I arbetet ingår kontroll och registrering av underlag samt att ge stöd och service till kommunens förvaltningar. Du behöver kunna tillämpa lagar och avtal för de yrkesgrupper som finns i kommunen. Du kommer även att arbeta med pensionsadministrativa arbetsuppgifter.

Vi använder personalsystemet Heroma som bygger på att verksamheterna och de anställda till viss del registrerar själva, med lönehandläggare som stödfunktion och support.

I arbetet ingår många kontakter med chefer och anställda via telefon, mail och möten. Andra kontakter med till exempel myndigheter, bank mm ingår också.

Lönehandläggarna genomför utbildningar i personalsystemet Heroma.

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig som har utbildning inom administration/ekonomi med inriktning mot löner samt erfarenhet från löneadministrativt arbete. God datorvana med kunskaper i Officepaketet är önskvärd, främst Word och Excel. Vana från arbete i personalsystemet Heroma samt erfarenhet från pensionsadministrativt arbete är meriterande.

Arbetet kräver ett konsultativt förhållningssätt med god förmåga att samarbeta, kommunicera och skapa förtroendefulla relationer. Förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp och med professionell integritet.

Som person är du lösningsinriktad och stimuleras av att arbeta med utveckling och förbättring. Du är noggrann, strukturerad och tycker om att ge service. Du ser en utmaning i att arbeta mot deadlines.

Upplysningar

Tillsvidaretjänst på heltid med tillträde snarast efter överenskommelse.

Sista ansökningsdag är 2015 07 20

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Kontakt
Eva Eklund
Vik samordnare/lönehandläggare
0640 163 72
Eva.eklund@krokom.se

Karoline Humble
Tf Personalchef
0640 164 78
Karoline.humble@krokom.se

Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0640 161 00

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
I Krokoms kommun är heltid en rättighet och deltid en möjlighet

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
KROKOMS KOMMUN

Adress
KROKOMS KOMMUN
83580 KROKOM

Kontorsadress
Offerdalsvägen 8

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0640-161 00

Jobbnummer
2357187

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: