Lönehandläggare
Statens servicecenter Östersund / Ekonomiassistentjobb / Östersund
2016-02-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönehandläggare" (publicerad 2016-02-22) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens servicecenter Östersund i Östersund Vi söker lönehandläggare till Östersund
Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 340 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster i Östersund.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
Arbetet som lönehandläggare består av löneadministration, besvarande av ärenden från arbetstagare/chefer via Statens servicecenters servicedesks ärendehanteringssystem i frågor rörande lagar, avtal och författningar samt administration av pensioner. Statens servicecenter använder sig av systemen Palasso, Primula, POL och Min Tid. I arbetet som lönehandläggare ingår att ha kontakt med arbetstagare, chefer, personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra externa statliga myndigheter. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.
Publiceringsdatum2016-02-08KvalifikationerVi söker dig som har:
Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist
Arbetat med löneadministration i statlig förvaltning
Dessutom är det meriterande om du har:
Erfarenhet av arbete med hela lönehanteringsprocessen
Erfarenhet av att arbeta teambaserat
Arbetat med lönesystemen POL, Palasso eller Primula
Kunskap om Villkorsavtalet
Vidare ska du ha förmåga:
God kommunikativ förmåga och serviceinriktad
Är effektiv och trivs att jobba i högt tempo
God samarbetsförmåga, är strukturerad och resultatinriktad
Kan arbeta självständigt
Övrig informationAnställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tillträde omgående
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Harriet Trotsman, tel. 010-456 01 89. Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel 010-456 00 57, Martina Sterner Saco-S tel 010-456 00 86, Calle Hjelmerus SEKO tel. 026-65 65 83.
Ansökan med personligt brev och CV skickas senast den 21 februari till
registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med "Lönehandläggare till Östersund" och "Dnr 10075-2016/2511".
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-21
Ange följande referens när du ansöker: 10075-2016/2511
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@statenssc.seKontaktHarriet Trotsman, Enhetschef 010-456 01 89
Facklig kontaktAnnika Andersson, ST 010-456 00 57
Martina Sterner, Saco-S 010-456 00 86
Calle Hjelmerus, SEKO 026-65 65 83
FöretagStatens servicecenter Östersund
AdressStatens servicecenter Östersund
FE 15
83251 Frösön
KontorsadressÖnesligan 11
Östersund
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0771-456000
Jobbnummer 2659172
Observera att sista ansökningsdag har passerat.