Lönehandläggare

Statens servicecenter Östersund / Ekonomiassistentjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens servicecenter Östersund i Östersund

Vi söker lönehandläggare till Östersund

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med cirka 350 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster i Östersund.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
Arbetet som lönehandläggare består av löneadministration, besvarande av ärenden från arbetstagare/chefer via Statens servicecenters servicedesks ärendehanteringssystem i frågor rörande lagar, avtal och författningar samt administration av pensioner. Statens servicecenter använder sig av systemen Palasso, Primula, POL och Min Tid. I arbetet som lönehandläggare ingår att ha kontakt med arbetstagare, chefer, personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra externa statliga myndigheter. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.

Publiceringsdatum
2016-02-22

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Gymnasiekompetens
Arbetat med löneadministration

Dessutom är det meriterande om du har:
Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller motsvarande utbildning
Erfarenhet av arbete med hela lönehanteringsprocessen
Arbetat med lönesystemen POL, Palasso eller Primula
Kunskap om Villkorsavtalet
Erfarenhet av att arbeta teambaserat

Vidare ska du ha förmåga:
God kommunikativ förmåga och serviceinriktad
Är effektiv och trivs att jobba i högt tempo
God samarbetsförmåga, är strukturerad och resultatinriktad
Kan arbeta självständigt

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tillträde omgående

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Harriet Trotsman, tel. 010-456 01 89. Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel 010-456 00 57, Martina Sterner Saco-S tel 010-456 00 86, Calle Hjelmerus SEKO tel. 026-65 65 83.

Ansökan med personligt brev och CV skickas senast den 13 mars till registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med Lönehandläggare till Östersund och ?Dnr 10119-2016/2511.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 10119-2016/2511
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@statenssc.se

Kontakt
Harriet Trotsman, Enhetschef 010-456 01 89

Facklig kontakt
Annika Andersson, ST 010-456 00 57
Martina Sterner, Saco-S 010-456 00 86
Calle Hjelmerus, SEKO 026-65 65 83

Företag
Statens servicecenter Östersund

Adress
Statens servicecenter Östersund
FE 15
83251 Frösön

Kontorsadress
Önesligan 11
Östersund

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-456000

Jobbnummer
2688329

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens servicecenter Östersund

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens servicecenter Östersund: