Löneadministratörer till Payroll Administration

Scania CV AB / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor.

Payroll Administration är en avdelning inom den centrala personalfunktionen Human Resources Support som stödjer Scanias enheter och bolag inom områdena hantering av lön och reseräkningar. Gruppen består idag av 15 personer och vi söker nu tre erfarna löneadministratörer som ska ersätta kommande vakanser.

Publiceringsdatum
2015-07-07

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör medverkar du till att anställda på Scania och dotterbolag får rätt löneutbetalning i rätt tid. Du bidrar med support och rådgivning till såväl internkunder som externa intressenter.

I din roll ingår att administrera du olika typer av löneunderlag och hanterar tillägg och avdrag i lönesystemet. Det innebär även att kontrollera avvikelser mellan lönekörningar och göra justeringar inför månadens sista lönekörning. Arbetet kräver kunskap om och tillämpning av olika avtal och arbetsmarknadslagar.

Din uppgift är att ha kundkontakt med chefer och medarbetare, förklara sambandet mellan lönen och vad som påverkar avdrag eller tillägg, brutto och netto. Du har även kontakt med revisorer och deltar i utredningar vid skatterevision samt intern- och externrevision. Du lämnar uppgifter till intressenter som bland annat Polisen, Försäkringskassan och Kronofogden.

I arbetet ingår att bidra till att utveckla och förbättra rutiner och system i samarbete med kollegor och andra intressenter. Du deltar i olika projekt inom ditt arbetsområde.

Profil
• Du har god teoretisk utbildning 20 p FE redovisning på högskola/universitet alternativt lägst gymnasienivå, treårig ekonomisk linje.
• Du har arbetat med lönesystemet Personec S
• Du har tidigare dokumenterad arbetslivserfarenhet som löne- eller ekonomiassistent eller likvärdiga uppgifter i minst fem år. Företräde ges om du har fem års likvärdig erfarenhet varav minst ett års arbete inom löneadministration.
• Du kommunicerar flytande i såväl tal som skrift på svenska och engelska.
• Du har en god kommunikativ förmåga och inger förtroende samt utvecklar och bibehåller goda relationer.
• Du är serviceinriktad och trivs med kundkontakter.
• Du har lätt för att både arbeta självständigt och samarbeta i grupp.
• Du är noggrann, strukturerad och drivande.
• Du har erfarenhet av att delta aktivt i projekt

Ytterligare information
Kontakta gärna Maud Kinnemar (Gruppchef), tfn 08-553 892 43.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-01
Sök via vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta intyg/betyg.
Annosering gäller från 2015-07-06
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id:20152417

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Nyköpingsvägen 33-41

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55381000

Jobbnummer
2347227

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: