Löneadministratör till Bräcke diakoni

Bräcke diakoni, Huvudkontor, HR-avdelningen / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke diakoni, Huvudkontor, HR-avdelningen i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Bräcke diakoni bedriver en bred non-profitverksamhet inom vård och omsorg.

Vårt mål är att människor ska växa. Vår kunskap om hälsovård, äldreomsorg och funktionshinder går hand i hand med forskning och utbildning. Idag finns vi på flera orter i Sverige och vi fortsätter att växa och utvecklas. Vill du veta mer om vilka vi är, vad vi gör, och vad vi vill? Se gärna vår film.

Vi söker nu en löneadministratör till vårt huvudkontor på Hisingen i Göteborg. Du kommer att ingår i ett HR-team om tio varav fem är löneadministratörer. Vi erbjuder ett varierande arbete med stora möjligheter att utvecklas i yrkesrollen.

Publiceringsdatum
2017-06-13

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör på Bräcke diakoni kommer du att arbeta med löne- och personaladministrativa ärenden. I arbetet ingår bland annat att registrera och bearbeta löneunderlag, göra löneberäkningar och lönekontroller. Avdelningen ansvarar för all löpande löneadministration kring anställningar, frånvaro, arbetsgivarintyg, sammanställning och bearbetning av lönestatistik, registervård och arkivering mm.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen som löneadministratör hos oss behöver du vara team- och serviceorienterad. Du gillar att arbeta med administration och är effektiv och strukturerad i ditt arbetssätt.

Då arbetet innebär många dagliga kontakter både internt och externt ser vi att du har en positiv inställning med hög servicenivå och god kommunikativ förmåga.

Vi söker dig som har en examen från KY/YH-utbildning inom lön. Du är en van dator- och systemanvändare och är väl förtrogen med Officepaketet, i synnerhet Excel. Det är meriterande med tidigare erfarenhet av att arbeta i olika lönesystem, tidredovisningssystem och tolka kollektivavtal. Bräcke diakoni använder sig av löne- och personalsystemen HR+ och Medvind.

Ansök
Vänligen ansök så snart som möjligt - urval och intervjuer sker löpande. Notera att tillsättning av tjänsten kan ske innan sista ansökningsdag.

Vi undanber oss kontakt med bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.

Varaktighet, arbetstid
75-100%. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-25
Ange följande referens när du ansöker: 2017/85
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Bodil Takvam, HR-chef 031-50 26 34
Jenny Frykvall, löneadministratör 031-50 27 35

Företag
Bräcke diakoni, Huvudkontor, HR-avdelningen

Adress
Bräcke diakoni, Huvudkontor, HR-avdelningen
Bräcke Västergårdsväg 5
41877 Göteborg

Kontorsadress
Bräcke Västergårdsväg 5

Jobbnummer
3553252

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke diakoni, Huvudkontor, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke diakoni, Huvudkontor, HR-avdelningen: