Löneadministratör inom personlig assistans

Ramp Personlig Assistans AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ramp Personlig Assistans AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Tyresö, Upplands-Bro eller i hela Sverige

I rollen som löneadministratör ansvarar du för hela löneprocessen. Du kommer hantera löner med stöd ur ett integrerat webbaserat tidrapporteringssystem. Utöver detta ansvarar du för all övrig löneadministrativ hantering som avvikelser, semester, reseräkningar, utlägg, kontrolluppgifter, avsättningar, statistik mm. I tjänsten ingår också andra kontors- och personaladministrativa arbetsuppgifter där du kommer utgöra ett viktigt stöd till både tjänstemän och de personliga assistenterna på fältet. Utöver tät kontakt in i företaget kommer du också hantera våra kontakter utåt: leverantörer, bank,, men också myndigheter som Försäkringskassan, kommuner m.fl.

Företaget har haft en mycket god tillväxt sista åren och vi genomför nu förändringar i våra systemstöd för en bättre och effektivare administration. Du bör ha kunskap och vana, liksom både lust och intresse att sätta dig in i nya system.

Huvudkontor där tjänsten är förlagd är ett servicekontor både för företagets kunder och medarbetare. Det är helt avgörande att du är serviceinriktad och tycker det är både roligt och stimulerande att hjälpa och lösa problem och kraven från företagets närmare 200 anställda är högst ställda på noggrannhet och att leverera i tid.

Vi söker dig med en stor administrativ talang och god ordning. Du ska givetvis ha god erfarenhet som löneadministratör. Vi jobbar i Visma men erfarenhet av andra löneprogram godtas också. Du bör ha övergripande kunskap arbetsmarknadslagar, som tex semesterlagen, föräldraledighet, studieledighet , skatter mm. Lika viktigt är att ge service och stöd till företagets anställda vilket kräver stor förståelse för människor i livets alla skeden och situationer. Det vi gör på servicekontoret handlar mycket om att lösa problem, ibland under hög stress - vilket kommer gälla också dig. Du bör ha både förutsättningar och intresse för detta samt att kunna jobba helt självständigt. Ett roligt jobb för dig som gillar att vara med både här och där.

Ramp Personlig Assistans är verksamt i Stockholms lände kontor på Södermalm. Företag grundades 2005 och har idag ca 200 medarbetare varav sex tjänstemän på servicekontoret. Verksamheten präglas av en mycket hög servicenivå och en radikal värdegrund. Med det senare menar vi vårt förhållningssätt och tillämpning utförande av den personliga assistansen som en i första hand demokrati- och medborgarrättssreform. Att som assistansanvändare ha ett oinskränkt inflytande öve sin assistans och i sin olivsval är vårt primära uppdrag - en assistans bortom vinstanspråk och den våra omsorgsfilten.

www.ramp.nu

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är för närvarande 60%, motsv. 24 tim/vecka fördelat på 4 arbetsdagar/vecka. I takt med att verksamheten växer kan detta komma att förändras. Du kommer kunna styra över dina arbetstider i ganska stor utsträckning. Provanställning i 6 mån. 60%-80%

Publiceringsdatum
2017-08-16

Ersättning
Individuell lönesättning utifrån utbildning och erfarenhet.
Kollektivavtal med KFO-Vision.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-08
Ange följande referens när du ansöker: Löneadministratör

Kontakt
Rickard Friberg info@ramp.nu

Företag
Ramp Personlig Assistans AB

Adress
Ramp Personlig Assistans AB
Tantogatan 31
11842 Stockholm

Kontorsadress
Tantogatan 31

Jobbnummer
3646403

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ramp Personlig Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ramp Personlig Assistans AB: