Löneadministratör

ABC kraften / Ekonomiassistentjobb / Eskilstuna
2016-05-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör" (publicerad 2016-05-11) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ABC kraften i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Köping, Flen eller i hela Sverige

ABC kraften är auktoriserade via Almega. Vi ser kraften hos varje individ. Varje person har en styrka och en inneboende kompetens att komma ut på arbetsmarknaden igen, eller kanske för första gången! Vi erbjuder utbildning, kompetenskartläggning och vägledning.

Löneadministratör

Vi söker nu en löneadministratör till vårt huvudkontor i Eskilstuna

Till denna tjänst söker vi en person som har flera års erfarenhet från en liknande tjänst.
Vi ser gärna att du har god data- och systemvana i Hogia och är mycket van vid att arbeta med löpande löneadministration.
Du kommer att ansvara för hela löneflödet avseende personregistrering, kontroll och inrapportering av löneunderlag. Totalt är det ca 400 löner som ska köras varje månad.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:

• Löneförberedning
• Reseräkningar
• Semester
• Lönerevision, förbereda underlag samt sammanställa nya löner
• Administrera löne- och personalledningssystem
• Statistik och uppföljningar (SCB)
• Stötta och svara internt på frågor från organisationen gällande pensioner, regelverk (FL-lön, sjuklön osv) etc. samt från externa aktörer såsom Försäkringskassan, Kronofogden
• Övriga administrativa förekommande uppgifter

Publiceringsdatum
2016-05-07

Kompetenser
Goda kunskaper i muntlig och skriftlig svenska
Gärna eftergymnasial utbildning, t ex beteendevetare eller personalvetare
Erfarenhet av att tolka kollektivavtal

Meriterande
Du kommer arbeta i lönesystemen Hogia Lön Plus, Hogia PA, Hogia PBM samt även Excel. Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av att arbeta i ovan nämnda system.

Körkortskrav
Personlig kompetens

För att trivas i rollen är det viktigt att du är ordningsam, strukturerad samt planerad i ditt arbete. Du är dessutom en "doer" som får saker och ting gjorda och har förmågan att arbeta självständigt. Du beskrivs som en serviceinriktad problemlösare som ser lösningar och möjligheter.
Du gillar när det händer saker och har lätt för att prioritera när du har flera uppgifter parallellt. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också ett serviceinriktat förhållningssätt och tycker det är viktigt att ge ett positivt bemötande till både interna och externa kontakter. Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara noggrann, ha gott självförtroende och kunna agera på given information.

Tjänsten är på 100 % och utgår från Eskilstuna.

Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut - sök gärna idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ABC kraften

Adress
ABC kraften
Fristadstorget 8A
63220 Eskilstuna

Kontorsadress
Fristadstorget 8A

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2829275

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ABC kraften

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ABC kraften: