Löne- och HR-administratör till lokalt byggbolag

Clockwork Umeå AB / Ekonomiassistentjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clockwork Umeå AB i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Om företaget
Rekab grundades 1998 och har sedan start haft mod och styrka att ta sig an möjligheter och utmaningar inom samhällsbyggande. Idag är Rekab ett av de ledande byggföretagen i norra Sverige med huvudkontor i Umeå och lokalkontor i Örnsköldsvik och Sundsvall samt dotterbolag i Luleå och Skellefteå. Koncernen bygger och utvecklar samhällsviktiga byggnader som skolor och sjukhus, men även bostäder och kommersiella byggnader. Under 2010-talet har Rekab varit ett av Sveriges mest växande företag och omsätter idag över 800 miljoner kronor. Styrkan är kostnadseffektiva och korta beslutsvägar där medarbetaren har möjlighet att bidra, påverka och göra sin röst hörd. Det ska vara tryggt, utvecklande och enkelt att både arbeta på och anlita Rekab.

Rekab bygger ett starkare Norrland. Vi är Rekab. Vi behövs.

Vill du arbeta i en omväxlande och självständig roll med ansvar för hela löneprocessen och där du även ges möjlighet att utveckla och forma delar av organisationens HR-arbete? Vi söker nu en driven och erfaren löne- och HR-administratör som vill vara med att påverka och utveckla hela löne- och HR-administrationen.

Dina arbetsuppgifter
Som löne- och HR-administratör hos oss kommer du att ansvara för hela löneprocessen från ax till limpa för samtlig personal i koncernen, vilket idag omfattar 3 bolag och ca 180 anställda. Du arbetar självständigt men kommer att tillhöra ett stabsteam där vi hjälps åt och stöttar varandra. I dagsläget finns potential i att vidareutveckla löneprocessen och där du ges möjlighet att inta en drivande roll i utvecklingsarbetet. Du arbetar även kontinuerligt för att optimera lönesystemets funktionalitet samt effektivisera rutiner och dokumentation kring löneprocessen.

Dina arbetsuppgifter innefattar ansvar över att rätt lön kommer ut i rätt tid, och du kommer att med stöd från kollektivavtal och lagar inom området, svara på frågor från medarbetare och chefer. Vidare bevakar du tidsrapporteringar och frånvaro, registrerar reseräkningar och utlägg, gör semesterberäkningar samt administrerar pensions- och försäkringsuppgifter.

Förutom lönebearbetning ingår bland annat att administrera utbildningar för intern personal, interna informationsutskick, ansvar för extern kommunikation på hemsidan samt annan förekommande personaladministration.

I denna tjänst ges du möjlighet till ett fritt och omväxlande arbete och stora möjligheter till personlig kompetensutveckling i ett företag med korta beslutsvägar och en stark gemensam tro på att göra skillnad.


Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av löneadministration och har de grundläggande kunskaperna om lagar och avtal inom området. Vi ser gärna att du har en utbildning med ekonomisk inriktning och vana att arbeta i Excel. Vidare har du god förmåga att arbeta i PA-system, med fördel Agda Lön samt Officepaketet.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna hos dig som kandidat och ser därför gärna att du som person är ansvarstagande, serviceinriktad, noggrann och trygg i dig själv. Det är viktigt att du brinner för en proffsig lönehantering och har ett genuint intresse för löne- och personaladministration. Du har även lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Slutligen är du angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information kring tjänsten och rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emelie Wijk på tfn: 0733-51 27 28. För mer specifika frågor kring arbetsplatsen och arbetsgivaren går det även bra att kontakta Mikael Lundgren, ekonomichef Rekab på tfn: 070-661 77 15. Vi arbetar löpande med rekryteringsprocessen så ansök med CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 11 november, via www.clockworkpersonal.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-10-16

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-11
Ange följande referens när du ansöker: 4980
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelie Wijk emelie.wijk@clwork.se 0733-51 27 28

Företag
Clockwork Umeå AB

Adress
Clockwork Umeå AB
Renmarkstorget 10
90326 Umeå

Kontorsadress
Renmarkstorget 10

Jobbnummer
4406243

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clockwork Umeå AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clockwork Umeå AB: