Lokalförsörjare till Solna
Skatteverket / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
2011-03-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lokalförsörjare till Solna" (publicerad 2012-05-29) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige - var med och påverka utformningen av framtidens kontor
Vi söker en lokalförsörjare/hyresförhandlare till inköpsenheten vid verksamhetsstöd för Skatteverket och Kronofogden i Solna.
Ditt nya jobb
innebär att du, tillsammans med andra lokalförsörjare inom sektionen fastighet och personal, ansvarar för alla delar i lokalförsörjningsprocessen. Arbetet innebär projektledning av lokalprojekt, kvalitetssäkring av stora flytt- och ombyggnadsprojekt, bevakning, kontroll och uppsägning av hyreskontrakt samt administrering av avtal.
I arbetet ingår även att tillsammans med våra kunder planera lokalförsörjningen strategiskt, vilket bland annat innebär att analysera långsiktiga behov, fastställa krav och ta fram strategier i syfte att effektivisera lokalutnyttjandet. Tillsammans med kunden tar du även fram lokalförsörjningsplaner som beslutsunderlag för eventuella förändringar. Du utför också omvärlds- och marknadsbevakning, har kontakt med hyresvärdar och tar fram rapporter till våra kunder.
Arbetet medför många kontakter med kunder, fastighetsägare och -förvaltare, men även inom verksamhetsstöd för att bland annat säkerställa lokalernas säkerhet, skalskydd, arkivstandard, tillgänglighet och miljöpåverkan.
Arbetet medför resor då Skatteverket och Kronofogden har kontor på många olika orter.
Vi söker dig som har
• en relevant universitets- eller högskoleutbildning med inriktning på antingen fastigheter, juridik eller ekonomi
• erfarenhet av att arbeta med hyresförhandlingar
• kunskap och erfarenhet av arbete med lokalplanering eller fastighetsförvaltning
• erfarenhet av projektledning och projektdeltagande
• körkort för personbil
• god samarbetsförmåga och förmåga att arbeta självständigt
• ett konsultativt förhållningssätt där du är flexibel inför olika intressenters krav och synpunkter men också har "skinn på näsan" och förmåga att säga ifrån
• god förmåga att kommunicera i tal och skrift
• god förmåga att planera, prioritera och fatta beslut
• god förmåga att arbeta resultat- och målinriktat.
Det är meriterande om du har goda kunskaper av hyresjuridik förvärvade genom arbete eller studier.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Sista ansökningsdatum: 2011-03-22
Publiceringsdatum2011-03-08Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMaria Themnér, HR-konsult, 010-578 36 41
Jan-Erik Åberg, ST, 010-574 89 75
Susanne O'Konor, saco, 010-574 85 55
Birgitta Sjöstrand, sektionschef, 010-574 79 76
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Jobbnummer 870161
Observera att sista ansökningsdag har passerat.