Lokalförsörjare till Solna

Skatteverket / Företagsekonomjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

- påverka utformningen av framtidens kontor

Vi söker en lokalförsörjare till inköpsenheten vid verksamhetsstöd för Skatteverket och Kronofogden i Solna.

Ditt nya jobb

innebär att du, tillsammans med andra lokalförsörjare inom sektionen fastighet och personal, ansvarar för alla delar i lokalförsörjningsprocessen. Arbetet innebär projektledning av lokalprojekt (inklusive hyresförhandling), kvalitetssäkring av stora flytt- och ombyggnadsprojekt, bevakning, kontroll och uppsägning av hyreskontrakt samt administrering av avtal. Varje förändring i fastighetsbeståndet är att betrakta som ett projekt med en början och ett slut, och därför arbetar vi under projektliknande former.

I arbetet ingår även att tillsammans med våra regioner planera lokalförsörjningen strategiskt, vilket bland annat innebär att analysera långsiktiga behov, fastställa krav och ta fram strategier för att effektivisera lokalutnyttjandet.

Tillsammans med kontorschefer och regionchefer tar du även fram lokalförsörjningsplaner som beslutsunderlag för eventuella förändringar. Du gör också omvärlds- och marknadsbevakningar, har kontakt med hyresvärdar och tar fram rapporter till våra regioner.

I ditt arbete kommer du att behöva ha

• god kännedom om verksamhetslokalerna
• närhet till, och direktkontakt med, verksamhetschefer, fastighetsägare och -förvaltare, eldistributörer, byggföretag etc.
• nära kontakt med övriga verksamhetsstöd för att bland annat säkerställa lokalernas säkerhet, skalskydd, arkivstandard, tillgänglighet och miljöpåverkan.

Arbetet innebär resor, eftersom Skatteverket och Kronofogden har kontor på många orter.

Du kommer att få stöd från den interna organisation som hanterar gemensamma processer, strategier, administration, säkerhet och larm, IT, inköp, juridisk avtalstolkning, ritningar, projektering, analyser m.m.

Vi söker dig som har

• relevant universitets- eller högskoleutbildning med inriktning på antingen fastigheter, juridik eller ekonomi
• kunskap om hyreslagstiftning och hyresavtalshantering
• kunskap om arbetsmiljö
• förhandlingsvana
• kunskap om, och erfarenhet av, arbete med lokalplanering eller fastighetsförvaltning
• erfarenhet av projektledning och arbete i projektform
• god förmåga att arbeta resultat- och målinriktat
• erfarenhet av att hantera ekonomi, budget, utfall och prognoser
• god förmåga att både samarbeta och arbeta självständigt
• förmåga att anpassa dig och vara flexibel inför olika intressenters krav och synpunkter men som också kan säga ifrån
• förmåga att analysera fastighetsmarknaden
• god förmåga att kommunicera i tal och skrift
• god förmåga att planera, prioritera och fatta beslut
• körkort för personbil.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

I övrigt gäller Skatteverkets medarbetarpolicy.

Publiceringsdatum
2012-05-29

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Ej specificerat

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Berggren, Sektionschef, 010-572 31 85
Susanne O'Konor, SACO, 010-574 85 55
Katarina E Olofsson, ST, 010-574 97 23
Bo Söderkvist, HR-konsult, 010-574 93 69

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1257541

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: