Logoped
Kristianstads kommun / Logopedjobb / Kristianstad
2017-10-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Logoped" (publicerad 2017-11-10) ⬅️
Visa alla logopedjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!
Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning. I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg. Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden!
Centrala elevhälsoenheten består av logoped, specialpedagoger, psykologer, verksamhetschef för skolhälsovården samt skolöverläkare.
Du arbetar under ledning av enhetschefen med uppdrag inom hela förvaltningens verksamhetsområde. Vi har vår arbetsplats i fräscha lokaler centralt belägna i Kristianstad.
Nu satsar vi inom enheten och förstärker med ytterligare en logopedtjänst!
Hos oss får du en spännande och viktig roll i förskolornas och skolornas elevhälsoarbete genom att bidra med logopedisk kompetens inom en tvärprofessionell arbetsplats som uppmuntrar till autonomi och nytänkande. Vi har en god samarbetskultur och vårt arbete präglas av ett barn- och elevperspektiv. Inom ramen för arbetet erbjuder vi möjligheter till fortbildning.
Publiceringsdatum2017-10-31Dina arbetsuppgifterSom logoped inom Centrala elevhälsoenheten arbetar du med konsultation och handledning på individ, grupp och organisationsnivå. Du genomför logopediska utredningar, planerar och genomför fortbildnings- och kompetensutvecklingsinsatser. I dina arbetsuppgifter ingår även att samverka med övrig personal i elevhälsoteam och med andra samarbetspartners som exempelvis socialtjänst och BUP.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad logoped . Det är en fördel om du tidigare arbetat inom området förskola eller skola. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med nyanlända barn/elever samt av mångkulturella frågor. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i team och i nätverk. Arbetet kräver kunskaper i digital journalföring och att du har B-körkort.
För att lyckas i din roll har du ett positivt förhållningssätt och vi ser gärna att du tar med dig nytänkande och intresse för utvecklingsarbete in i ditt dagliga arbete. Du måste ha en förmåga att hantera många kontaktytor och olika grupper.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start 1 januari 2018. Du kommer att vara placerad på Centrala elevhälsoenheten i Kristianstad. Om du erbjuds anställning krävs ett utdrag ur polisens belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Lena Rooth Norén på tfn 0733-13 54 24.
Sista ansökningsdag är 2017-11-14.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-14
Ange följande referens när du ansöker: BUF-2017/912
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Rooth-Norén, enhetschef 0733-13 54 24
FöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
Västra Storgatan 12
29180 Kristianstad
KontorsadressVästra Storgatan 12
Jobbnummer 3776426
Observera att sista ansökningsdag har passerat.