Logistikkoordinator till internationellt företag

Jurek Rekrytering & Bemanning / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-05-08

Dina arbetsuppgifter
I rollen som logistikkoordinator ansvarar du för daglig fakturering av kundorders samt att sändningar levereras till kund enligt överenskommelse. Tjänsten innefattar till stor del att vara spindeln i nätet samt ge god service till svenska slutkunder, leverantörer, dotterbolag och distributörer. Rollen innebär även att arbeta med olika typer av administrativa sysslor som exempelvis fakturaavprickning, avvikelsehantering samt hantering av exportdokument.
Ett urval av arbetsuppgifterna är enligt följande:
• Handlägga och bevaka ordererkännande samt fakturera utleveranser
• Handlägga fraktbeställningar.
• Bokning av transporter inrikes samt export inom och utom EU.
• Ansvarar för garantiärenden från dotterbolag och distributörer.
• Fakturaavpricka samt om nödvändigt kontera leverantörsfakturor.
• Vidarefakturering av provision, frakt och transportförsäkring.
• Vidarefakturering av reparationer från fabrik till distributörer.

Du kommer att tillhöra logistikavdelningen som idag består av 6 personer.

Vem är du?

Vi söker nu dig som har logistikutbildning i grunden och gärna något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Har du arbetat i Jeeves tidigare. Då mycket av arbetet sker på engelska är det viktigt att du är flytande i både svenska och engelska språket.
Personliga egenskaper vi söker hos dig är självgående, initiativtagare och pålitlig. Andra ord som beskriver dig är lösningsorienterad, flexibel samt besitter sociala färdigheter. Det är meriterande om du har erfarenhet av olika kulturer och arbetat med ett internationellt nätverk tidigare.

Du erbjuds

Startdatum är 1 juni 2015 och uppdraget kommer att på i fyra månader. Denna tjänst ingår i Jureks uthyrningsverksamhet. Kunden sitter i trevliga lokaler i Kista.
För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Malin Sjöström på 070-972 14 70 alternativt malin.sjostrom@jurekbemanning.se . Du är välkommen att ansöka denna tjänst via vår hemsida: www.jurekbemanning.se . Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Om företaget
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Start:

1 juni 2015

Ersättning
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag

Snarast, vi går igenom urvalet löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-17
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2714
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Sjöström 0709-721470 malin.sjostrom@jurekbemanning.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2286264

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: