Logistikadministratör / Fraktadministratör / Omgående
Bravura Sverige AB / Backofficejobb / Lund
2023-02-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Logistikadministratör / Fraktadministratör / Omgående" (publicerad 2023-02-23) ⬅️
Visa alla backofficejobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2023-02-22Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar fram till årsskiftet. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns mycket goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.
Om företagetFöretaget är ett globalt företag med placering i Lund. Mer information om företaget ges vid ett inledande samtal.
Dina arbetsuppgifterI denna tjänst kommer du ingå i ett team som arbetar med frakt av delar och underhållskomponenter. Dina arbetsuppgifter innefattar administration av frakt där du hanterar administrativt arbete av en order - från första kontakt med kollegor till koordinering och uppföljning av transporter till slutkunder. Vidare ansvarar du för expressordrar där du bland annat koordinerar och följer upp för varje expressorder. Du ansvarar även för fakturering och utfärdande av relevant exportdokumentation. Ditt ansvar ligger i att säkra den bästa lösningen för att få delarna levererade till kund. Dina arbetsuppgifter innefattar även att planera, samordna och boka alla transporter till regionala distributionscenter, interna distributionscenter och slutkunder. Därtill samordnar du reservdelsflödet till marknadsföretag och slutkunder. I denna tjänst arbetar du i ett nära samarbete med kollegor och speditörer.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Arbetslivserfarenhet från en liknande roll där du arbetat med frakthantering, logistik eller administrativt
• Goda kunskaper i SAP och Office-paketet
• Du behärskar svenska och engelska, i tal och skrift
Vi tror att du som söker är en person som trivs med att ha många kontaktytor och är duktig på att hålla flera bollar i luften. Du är lyhörd, strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och räds inte för att arbeta i ett högt tempo. Därtill har du en god kommunikativ förmåga, bekväm att arbeta med andra människor och trivs bra i sociala situationer. I rollen kommer du arbeta tätt med ihop med dina kollegor och det är därför viktigt att du uppskattar att arbeta tillsammans med andra.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Lund
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Emma Krupic
emma.krupic@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 7476564
Observera att sista ansökningsdag har passerat.