Logistik-koordinator till Husqvarna Construction
Framtiden AB / Logistikjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Det här är en bred och administrativ roll för dig som ser dig själv som en problemlösare och som vill arbeta på ett välkänt och etablerat företag med hela världen som din spelplan.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som logistik-koordinator spelar du en viktig roll för Husqvarna Construction. Du kommer kommunicera med flertalet avdelningar på företaget. Dina främsta uppgifter kommer att vara följande:
• Orderregistrering
• Planering och bokning av transporter både på land och över hav
• Leveransbevakning
• Kontinuerlig kontakt med speditörer och problemlösning
• Besvara inkommande kundärenden
Sammanfattat är det du tillsammans med 6 andra personer på avdelningen Customer Service & Logistics Development som ser till att Husqvarnas kunder ges utmärkt service genom ordermottagning, transportplanering, skeppning, tillgänglighet och leverans.
Om företaget
Husqvarna Construction ingår i Husqvarna Group vilket är en tillverkare av utomhusprodukter som robotgräsklippare, trädgårdstraktorer, motorsågar och trimmers. Koncernen är också aktiv inom bevattningsprodukter, kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrierna. Det är just Husqvarna Construction som söker dig. Som branschledande investerar de hela tiden i produktutveckling. Målet är att fortsätta utveckla intelligenta och banbrytande lösningar för att göra slutanvändaren mer produktiv.
Företaget ligger i Jonsered 12 minuter utanför Göteborg med kollektivtrafik.
Din profil
För att lyckas i den här rollen ser vi att du är en riktig problemlösare. Du kommer gärna med kreativa lösningar och är strukturerad, noggrann och stresstålig. Då rollen innefattar kontakt och service mot kunder och leverantörer krävs det att du har skinn på näsan!
Skallkrav:
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Minst ett års erfarenhet av relevanta arbetsuppgifter
• Tidigare erfarenhet av arbete i affärssystem och i Excel
Meriterande:
• Relevant utbildning inom logistik
• Tidigare erfarenhet av export och tull
• Kunskaper i tyska eller franska
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Statdatum: Omgående
Ort: Jonsered
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-10-12ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-09
Ange följande referens när du ansöker: 17909
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Stendal
asa@framtiden.com 0722 - 49 96 53
FöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7
Jobbnummer 4400350
Observera att sista ansökningsdag har passerat.