Logistik och Orderkoordinator på Carrier AB
Carrier AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Carrier AB i Göteborg,
Malmö,
Sollentuna,
Stockholm eller i
hela Sverige Carrier AB rekryterar: Logistik och Orderkoordinator
Carrier Corporation är världens första och största tillverkare av kyl-, värme- och luftkonditioneringsutrustning. Carrier ingår i UTC, som är ett av de femtio största företagen i USA. Carrier AB har ca 40 anställda i Sverige och omsätter cirka 200 MSEK. Bolaget har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi arbetar genom ett rikstäckande återförsäljarnät i Sverige och distributörer i Norge. I storstadsregionerna i Sverige arbetar vi även med egen direktförsäljning och serviceverksamhet.
Carrier står för utveckling, tillverkning, installation, drift och service av såväl butiks- som klimatanläggningar. All den kunskap som krävs för att ge kunder ett bra och hållbart inomhusklimat eller butiksinstallation. Carrier grundades 1915 av Willis Carrier det företag som har över 32 000 anställda över hela världen.
Oavsett att vi är ett globalt företag, vet vi att affärer görs lokalt.
Kundorienterad, pålitlig och säker orderhantering är en framgångsfaktor, rätt produkter och reservdelar i tid och rätt pris. Vi söker dig som har tekniskt intresse och har siktet inställt på logistik och orderhantering. En roll du får möjligheter att utvecklas i.
ROLLEN SOM ORDERKOORDINATOR
Du kommer att tillsammans med dina kollegor inom orderhantering att ansvara för att vi håller hög servicegrad mot våra kunder i samband med orderläggning och leveranser av aggregat och reservdelar till kunder, återförsäljare och våra projekt. I rollen ingår:
- Ansvara för in/ut-leveranser av produkter.
- Planering av lagernivåer lokalt.
- Kundkontakter i tfn och mail.
- Orderhantering och merförsäljning.
- Rådgivning om produkter och prisinformation till kunder i val av produkter
- Planera och genomföra inköp och leveranser in och ut, leveransbevakning.
- Lagerhantering, registrering, behovsanalyser, beställningspunkter, effektivisering ledtider.
- Fakturering av utsända reservdelar.
Vi förväntar oss att när du blivit varm i roller så kommer du att utveckla både rollens innehåll och orderhanteringen i företaget.
VI ERBJUDER
Du kommer att ingå i vårt team i Göteborg tillsammans med ca 20 personer som jobbar inom försäljning, service, lager, orderhantering, teknik, Kontrollsystem och projektkoordinering. Inom order och logistik är ni 4 kollegor. Rollen ger dig dagliga kontakter med kunder, leverantörer, återförsäljare, transportföretag, serviceledare, tekniker och säljare. Vi har kollektivavtal.
VI SÖKER DIG...
Vi söker dig som har 2-5 års erfarenhet inom orderhantering, transporter och logistik eller inköp. Du har ett tekniskt intresse och vi ser gärna att du har relevant eftergymnasial utbildning för rollen.
ANSÖKAN
Låter det intressant?Ansök med denna länk
http://hpr.to/j7903 och ladda upp din CV. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Markus på 070-748 79 63. Vi gör löpande urval och hoppas du ansöker så snart som möjligt.
Publiceringsdatum2017-06-08Övrig information• Rekrytering sker löpande
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarrier AB
FöretagCarrier AB
AdressCarrier AB
Aröds industriväg 32
42243 Göteborg
KontorsadressAröds industriväg 32, Hisings Backa
Jobbnummer 3543743
Observera att sista ansökningsdag har passerat.