Ledningsassistent

JobBusters AB / Assistentjobb / Linköping
2025-06-12


Visa alla assistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos JobBusters AB i Linköping, Mjölby, Finspång, Motala, Norrköping eller i hela Sverige

Din nya roll
Vill du ha en central roll i en dynamisk och framåtlutad techmiljö där du får kombinera administration, verksamhetsstöd och intern kommunikation? Vi söker nu en erfaren och självgående ledningsassistent till ett varierat och viktigt uppdrag hos vår kund inom mjukvaruutveckling i Linköping. Här blir du en nyckelperson som bidrar till en positiv företagskultur, effektiva processer och en välfungerande kontorsmiljö.
Som ledningsassistent får du en central funktion där du stöttar Site Lead och ledningsgrupp i det dagliga arbetet och bidrar med operativt stöd inom områden som HR, ekonomi, inköp, säkerhet och kontorsservice. Du fungerar som en naturlig kontaktpunkt mellan olika interna funktioner och säkerställer att både människor och processer fungerar smidigt och effektivt.
Det här är en roll för dig som trivs med varierande uppgifter, högt tempo och att arbeta lösningsorienterat i en organisation där initiativ uppskattas.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Administration och ekonomi:
Hantera inköp och inköpsordrar
Mottaga och kontera fakturor samt ha kontakt med leverantörsreskontra

HR och personalstöd:
Assistera vid onboarding och offboarding av medarbetare
Stötta Site Lead i generella administrativa frågor

Säkerhet och kontorsservice:
Vara kontaktperson för Global Security, inkl. hantering av ID-brickor, besökshantering och säkerhetsrutiner
Koordinera felanmälningar, lokalvård och säkerhetsrundor

Möten och event:
Planera och koordinera interna möten, aktiviteter och events på kontoret
Sköta reseadministration, bokningar och mötesservice

System och förbättringsarbete:
Ansvara för löpande uppdateringar i interna system enligt företagets policyer
Medverka i det lokala EOT-teamet och bidra till utveckling av administrativa processer


För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Minst 3-7 års erfarenhet av administrativt arbete i liknande roll
Dokumenterad erfarenhet av att stötta ledare eller chefer i en servicefunktion
Hög kompetens i MS Office (Outlook, Word, Excel, PowerPoint) samt MS Teams
Mycket god kommunikativ förmåga i både svenska och engelska, i tal och skrift
Vem är du?

För att lyckas i rollen krävs en god förmåga att arbeta självständigt och driva dina ansvarsområden framåt, samt en mycket god samarbetsförmåga och en prestigelös attityd i ett mindre team. Du har ett öga för förbättringsmöjligheter och en lösningsorienterad inställning.

Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Start: 2025-07-01 Slut: 2025-12-31, med möjlighet till förlängning Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer.
Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum - vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jobbusters AB (org.nr 556826-5606)

Arbetsplats
JobBusters AB

Kontakt
Johanna Johnsson
johanna.johnsson@jobbusters.se
0721883399

Jobbnummer
9386011

Prenumerera på jobb från JobBusters AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos JobBusters AB: