Läkarsekreterare
Akademiska sjukhuset/Landstinget i Uppsala län / Administratörsjobb / Uppsala
2014-03-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Läkarsekreterare" (publicerad 2014-04-11) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Akademiska sjukhuset/Landstinget i Uppsala län i Uppsala,
Östhammar,
Håbo,
Enköping,
Tierp eller i
hela Sverige Neurodivisionens medicinska administration
Vår verksamhet
Neurodivisionen är en av Akademiska sjukhuset 6 divisioner, med drygt 1500 medarbetare fördelat inom 10 verksamhetsområden; Geriatrik, Klinisk neurofysiologi, LSA (Länslogopedi, Sjukgymnastik och Arbetsterapi), Neurodivisionens medicinska administration, Neurokirurgi, Neurologi-Rehabmedicin-Strokevård, Plastik- och käkkirurgi, Smärtcentrum, Ögonsjukdomar och Öron-, näs- och halssjukdomar.
Neurodivisionens medicinska administration är en verksamhet som samlar divisionens läkarsekreterare och kanslister. Organisationen består av cirka 80 medarbetare och leds av en verksamhetschef och tre avdelningschefer.
Den sammanhållna sekreterarorganisationen möjliggör ett flexibelt nyttjande av de administrativa resurserna och ger ett tydligt fokus på läkarsekreterarna och kanslisternas yrkesfrågor.
Vi söker nu en läkarsekreterare/medicinsk sekreterare till Neurodivisionens medicinska administration, avdelning 2, som ger administrativ service till verksamhetsområdena Geriatriken, LSA (Länslogopedi, Sjukgymnastik och Arbetsterapi) och Ögonsjukdomar.
Publiceringsdatum2014-03-21Dina arbetsuppgifterVi kan erbjuda dig ett stimulerande och omväxlande arbete med stora utvecklingsmöjligheter, där vi har ett gemensamt övergripande ansvar för divisionens medicinska administration.
Du kommer att ha ett nära samarbete med läkarsekreterarna och övriga yrkeskategorier inom våra verksamheter. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av journalskrivning, utskrift av brev/intyg och remisser med tillhörande registreringar och planeringar, DRG-kodning och bevakning av fakturering.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad läkarsekreterare/medicinsk sekreterare. Goda kunskaper i svenska språket och medicinsk terminologi är ett krav. Erfarenhet av Cosmic liksom utbildning i/kunskap om DRG är meriterande
AnställningsvillkorDu är öppen för utveckling i arbetet, tycker om att ge god service, är flexibel, stresstålig och van att arbeta självständigt. Din samarbetsförmåga är mycket god och du kan organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du gillar att arbeta för ständiga förbättringar i verksamheten och att utvecklas i din yrkesroll. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Därutöver har du en positiv grundinställning och delar Akademiska sjukhusets värderingar; ödmjukhet, skicklighet och långsiktighet.
Tillsvidareanställning, heltid, dagtid, 40 timmar/vecka, måndag-fredag. Vi tillämpar flextid och erbjuder subventionerad friskvård eller kostnadsfritt gym, på Friskhuset har du tillgång till ett välutrustat gym med generösa öppettider och en mängd olika träningsgrupper.
Tillträde sker enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att ske fortlöpande.
För mer information
Verksamhetschef, Madeleine Tod, 018-611 51 98
Avdelningschef, Brita Kango, 018-611 13 98
Facklig företrädare (Vision): Jessica Sjöberg, 018-611 53 81
Så ansöker duVälkommen med din CV och ditt personliga brev senast 2014-04-13.
Denna rekrytering sker helt genom Landstinget i Uppsala läns försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare
Arbetstider och omfattningTillsvidare, 100%, Tillträde Enl. överenskommelse
ErsättningFast lön. Kollektivavtal finns.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-04-13
Ange följande referens när du ansöker: NEURO56/2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAkademiska sjukhuset/Landstinget i Uppsala län
AdressAkademiska sjukhuset/Landstinget i Uppsala län
Box 602
75185 Uppsala
Jobbnummer 1816297
Observera att sista ansökningsdag har passerat.