Lagerarbetare, hjälpmedelscentrum Östra Skåne

Kristianstads kommun / Lagerjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Vi söker nu en medarbetare till vårt lager då vi inför ett nytt arbetssätt på vår enhet.

I uppdraget ingår att tillhandahålla inköp, lagerhållning, teknisk service, rådgivning, utprovning, recirkulation, distribution, utbildning, information, IT-stöd, miljövänlig kassation av hjälpmedel.

Vårt arbete och värdegrund baseras på ett professionellt bemötande med god service och ständiga förbättringar. Våra ledstjärnor är respekt, kommunikation och yrkesskicklighet.

Vi erbjuder dig en måndag till fredag tjänst, heltid och flexibel arbetstid.

Hjälpmedelscentrum Östra Skåne (HÖS) samordnar hjälpmedelsförsörjningen för kommunerna Bromölla, Östra Göinge, Osby, Hässleholm, Kristianstad, Hörby, Simrishamn, Sjöbo, Skurup, Tomelilla och Ystad. Dessa kommuner har gått samman i en gemensam nämnd där Kristianstad kommun är värdkommun och HÖS organiseras under omsorgsförvaltningen. Vi finns på Kabelvägen 17 i Kristianstad och hos oss arbetar 42 medarbetare.

Hjälpmedelscentrum Östra Skåne finns på Ängamöllans industriområde, i direkt närhet till buss.

Publiceringsdatum
2023-02-07

Arbetsuppgifter
Vårt lagerteam består för närvarande av fem medarbetare som har tre olika huvudinriktningar i sitt arbete. En generell beskrivning av inriktningarna är:
• Godsmottagning där vi tar emot alla leveranser med nytt gods, som därefter godsmottas i vårt verksamhetssystem och sorteras ut på sina liggplatser. Här förekommer även en del montering av hjälpmedel inför utleverans.
• Returgodsmottagning som tar emot returer från våra elva samarbetskommuner, här avregistreras de innan de antingen skrotas eller skickas vidare till vår rekonditioneringsgrupp.
• Orderhantering, dvs plock av beställningar som är gjorda av någon av de drygt 350 beställare som finns ute bland våra kunder.

Vi plockar uppemot 100 000 artiklar per år som lastas i transportburar till våra kunder. Det vi plockar är bland annat toasitsförhöjningar, rollatorer, gummitröskelramper, strumppådragare, hygien- och rullstolar och glidlakan. Lagret plockar även artiklar internt till våra tekniker.

Kvalifikationer
Du som söker har treårigt gymnasium eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Vi vill att du har vana från arbete med lager och godsmottagning. Det är en fördel om du har produktkännedom kring hjälpmedel och erfarenhet från serviceyrken med kundkontakt.

Alla moment rörande hjälpmedel ska dokumenteras i vårt verksamhetssystem. Det mesta som rör arbetet kommer till dig genom vårt verksamhetssystem och behöver rapporteras rätt för att arbetsflödet ska fungera både inom arbetsplatsen men även externt. Vilket innebär att du kan kommunicera flytande på svenska i tal och skrift och goda kunskaper i Office program samt allmän datorvana. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i verksamhetssystem. Du som söker till oss har B-körkort och har du truckkort för A och B är det meriterande.

Som person är du flexibel som snabbt kan ställa om inför nya förutsättningar, du ser möjligheter i förändringar. Emellanåt är arbetsbelastningen högre och därför behöver du vara stresstålig. Du behöver kunna förstå flödet som finns i verksamheten och att leverera samt ge god service med hög kvalitet är en självklarhet för dig. Du har förmåga att planera och organisera ditt arbete men du har även lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Då det kan förekomma tunga lyft och en del obekväma arbetsställningar samt fysisk aktivitet är det krav att du har en god fysisk förmåga.

ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "OMS-2023-32".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kristianstad kommun, Hjälpmedelscentrum

Kontakt
Enhetschef
Katrin Nilsson
044-13 42 72

Jobbnummer
7423002

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: