Kvalificerad webbkommunikatör

Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Brinner du för att utveckla kommunikation via webben? Är du intresserad av den senaste webbtekniken och digital utveckling? Vill du arbeta med webbstrategi i en kommun med korta beslutsvägar och stora möjligheter att påverka och utvecklas? Då ska du söka tjänsten som webbstrateg i Krokoms kommun.

Publiceringsdatum
2016-11-04

Dina arbetsuppgifter
Rollen som webbkommunikatör är av både strategisk och operativ karaktär. Du kommer att arbeta med förvaltning, analys och utveckling av intern och extern webb. I arbetet ingår även andra vanligt förekommande arbetsuppgifter som till exempel att skriva pressmeddelanden och andra texter och att producera broschyrer och annat informationsmaterial.

I tjänsten ingår att förvalta och utveckla den tekniska plattformen för webbplatserna krokom.se och krokomsbostader.se samt intranätet Krokus avseende t.ex. struktur, funktioner, sökmotoroptimering, användarvänlighet och innehåll.

Du ska även analysera användarbeteende, webbstatistik och trender, genomdriva funktionell och innehållsmässig utveckling av ovan nämnda webbplatser samt producera texter och grafiskt innehåll för webb och andra kanaler. Arbetet sker i nära samarbete med de tre övriga medarbetarna på kommunikationsenheten.

Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid. I Krokoms kommun är heltid en rättighet och deltid en möjlighet.

Sista ansökningsdag är 2016 11 07
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant eller likvärdig erfarenhet förvärvad på annat sätt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning och är van att sätta mål, följa upp och genomföra förbättringar. Du har god språklig och stilistisk kompetens.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Du är strukturerad, analytisk, lyhörd och förtroendeingivande. Du arbetar gärna tillsammans med andra och kommunicerar med dem på ett respektfullt sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är lösningsfokuserad samt har ett konsultativt förhållningssätt.

Vi tror att du har ett stort intresse för att hålla dig uppdaterad kring teknik, trender och utveckling inom webbområdet. Du har goda kunskaper om webbsidors uppbyggnad och standarder (html, css, javascript etc) och är van användare i Photoshop, Indesign, Acrobat och Officepaketet samt webbpubliceringsverktyget Sitevision.

Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.

Kommunikationsenheten är placerad direkt under kommundirektören och tillhör kommunledningsförvaltningen, en av våra fyra förvaltningar. Förvaltningen ansvarar för att leda, utveckla, samordna och styra strategiska frågor som rör hela kommunen.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten tillsätts efter att nödvändiga politiska beslut fattats.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
KROKOMS KOMMUN

Adress
KROKOMS KOMMUN

83580 KROKOM

Kontorsadress
Offerdalsvägen 8

Jobbnummer
3143534

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: