Kvalificerad upphandlare som vill utveckla Partille kommuns inkö

Partille kommun, Ekonomi- och upphandling / Inköpar- och marknadsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Ekonomi- och upphandling i Partille

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Inköp- och upphandlingsenheten är inne i ett mycket intressant expansionsskede och har stora ambitioner för kommunens utveckling av inköp- och upphandlingar. Målet är att bli en modern inköps- och upphandlingsenhet som aktivt deltar i kommunens utveckling.


Publiceringsdatum
2021-05-14

Arbetsuppgifter
Vi söker en kvalificerad upphandlare som vill vara med och utveckla kommunens inköps- och upphandlingsverksamhet. Din huvudsakliga uppgift är att ansvara för att planera, driva och genomföra upphandlingar åt kommunens verksamheter. Du stöttar även kommunens förvaltningar i avtals-och upphandlingsfrågor. I rollen ingår även att medverka i förbättringsarbetet inom funktionen, omvärldsbevakning inom inköps-och upphandlingsorienterade frågor och aktivt bidra till att nå verksamhetens mål.

Vi söker dig som drivs av att genom effektfullt upphandlingsarbete nå kommunens mål mot ett ekonomiskt, miljömässigt och socialt hållbart samhälle för dig och för kommande generationer. Då arbetet med hållbara upphandlingar är under utveckling finns det goda möjligheter för dig att vara med och utveckla det arbetet.

Tjänsten innebär många kontaktytor internt i organisation såväl som externt med leverantörer och samverkansparter varför du som söker denna tjänst behöver ha god samarbetsförmåga med ett pragmatiskt förhållningssätt.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi, juridik, teknik eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst 2 års erfarenhet av arbete inom offentlig upphandling och att självständigt genomföra såväl ramavtal som objektsupphandlingar. Vi vill att du har erfarenhet av att använda digitala upphandlingsverktyg då det är på detta sätt som Partille kommun upphandlar sina avtal.

Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska. Du trivs och får energi när du får arbeta med flera parallella men olika projekt och tilltalas av möjligheten att göra skillnad i ditt arbete. Vidare har du god analytisk förmåga, är förtroendeingivande och prestigelös. Du är trygg i din yrkesroll och din kommunikativa förmåga hjälper dig i ditt arbete och du är lyhörd och ödmjuk för verksamhetens behov.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun, Ekonomi- och upphandling

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "127/21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Ekonomi- och upphandling

Jobbnummer
5723141

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Ekonomi- och upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Ekonomi- och upphandling: