Kvalificerad kommunvägledare

Skövde kommun, Enhet kontaktcenter / Organisationsutvecklarjobb / Skövde
2015-08-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kvalificerad kommunvägledare" (publicerad 2017-05-05) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Enhet kontaktcenter i Skövde

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

I sektor medborgare och samhällsutveckling samlas bland annat frågor som näringsliv, arbetsmarknad, vuxenutbildning, kultur, fritid, upphandling, överförmynderi, kommunikation och kommunens nya kontaktcenter. I kommunen bedrivs flera spännande projekt i syfte att förenkla för de som vill komma i kontakt med oss. Projektet att etablera ett kontaktcenter pågår för fullt och i början av 2016 startar vi upp verksamheten som kommer att ha 12 medarbetare initialt. Kommunvägledarna kommer att vara generalister men även ha en djupare kompetens inom något specialistområde. Vi söker nu 10 kvalificerade kommunvägledare som vill vara med och bygga upp det nya kontaktcentret och ge våra invånare bästa tänkbara service. Vi strävar efter att skapa en dynamisk grupp där medarbetarna har olika bakgrund, utbildning, erfarenheter och åldrar.

Vill du vara med och starta upp kommunens nya kontaktcenter och utveckla servicen till våra invånare?

Välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2015-08-24

Arbetsuppgifter
Som medarbetare i vårt nya kontaktcenter kommer du att vara "ansiktet utåt" och ge service till våra invånare. Du kommer att besvara inkommande samtal, ge information och vägledning och handlägga ärenden. Arbetet innebär att du möter besökare vid personliga besök i stadshuset och via telefon, e-post och digitala kanaler. Du kommer att hantera och förmedla stora mängder information och arbeta i flera olika IT-system. Kontaktcentret arbetar på uppdrag av kommunens verksamheter och ett nära samarbete med övriga verksamheter i kommunen är en förutsättning för ett framgångsrikt arbete.
Eftersom kontaktcentret är en ny funktion kommer du att vara delaktig i uppbyggnad och utveckling av verksamheten. Vårt mål är att förenkla för våra invånare och ha en hög tillgänglighet vilket innebär schemaläggning av arbetstider.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för arbetet.

Då arbetet innebär daglig kontakt med invånare är det ett krav att du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Kunskaper i andra språk kan vara meriterande.

Du som söker ska ha förmåga att ta initiativ och hitta nya lösningar. Du vill ständigt bredda din kompetens och har förmågan och viljan att utveckla processer och arbetssätt. Du kan snabbt ta in information och förmedla den vidare på ett pedagogiskt sätt.

Du kan arbeta självständigt men förstår ändå värdet av och uppskattar teamarbete.

Du har ett positivt bemötande och förhållningssätt och har en förmåga att agera lugnt i stressade situationer.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

• Erfaren datoranvändare.

• Van vid och duktig på informationssökning och att arbeta i olika IT-system.

• Erfarenhet från kundorienterad verksamhet.

• Erfarenhet från kommunal och/eller annan offentlig verksamhet kan vara meriterande.

ÖVRIGT
Informationsträff/förintervjuer och intervjuer kommer att hållas 14/9 (kvällstid), 24/9, 25/9 och 29/9.

Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-12-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-09
Ange följande referens när du ansöker: A486260
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Louise Hult, Chef kontaktcenter 0500-49 73 52 ann-louise.hult@skovde.se

Företag
Skövde kommun, Enhet kontaktcenter

Adress
Skövde kommun, Enhet kontaktcenter
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE

Kontorsadress
Fredsgatan 4 SKÖVDE

Jobbnummer
2401046

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Enhet kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Enhet kontaktcenter: