Kvalificerad kommunvägledare

Skövde kommun, Enhet kontaktcenter / Receptionistjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skövde kommun, Enhet kontaktcenter i Skövde

Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.

Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.

Kontaktcenter är en del av Sektor styrning och verksamhetsstöd som arbetar för de interna samt de externa kunderna i Skövde Kommun.




Publiceringsdatum
2017-05-05

Arbetsuppgifter
Som medarbetare i kontaktcenter representerar du kommunen i mötet med våra invånare och andra som tar kontakt med oss. Du ger god service i form av information, rådgivning och vägledning via telefon, e-post och digitala kanaler samt vid personliga besök i stadshuset. Du kommer att hantera och förmedla stora mängder information och arbeta i flera olika IT-system. Vi arbetar tillsammans i gruppen med utveckling av verksamheten. Du tar en aktiv del i utvecklingen och du kommer att ha något område som du fokuserar särskilt på.


Kvalifikationer
Hos oss är god service ledstjärnan för verksamheten och något du måste behärska och tycka om att arbeta med. Du är väl medveten om hur du kommunicerar med andra och anpassar dig efter situationen. Du hittar lösningar där det behövs och ger dig inte förrän arbetet/uppgiften är löst på ett så bra sätt som möjligt. Du gillar att samarbeta och bidrar med energi och engagemang till verksamheten.
Du har:
• högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för arbetet.
• goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Kunskaper i andra språk, särskilt finska, är meriterande.
• förmåga att ta initiativ och hitta nya lösningar. Vi vet aldrig i förväg vad den som kontaktar oss vill eller har för fråga. Du vill ständigt bredda din kompetens och har förmågan och viljan att utveckla processer och arbetssätt.
• förmåga att samtidigt som du för ett samtal, arbeta i IT-baserade verksamhetssystem, söka och hantera information och data. Du kan snabbt ta in information och förmedla den vidare på ett pedagogiskt sätt.

Du arbetar självständigt i mötet med kunden men för helheten i verksamheten är ett väl utvecklat teamarbete där alla bidrar helt avgörande.

Du har ett positivt förhållningssätt och bemötande och agerar lugnt i stressade situationer.
Erfarenhet från kundorienterad serviceverksamhet och/eller kommunal eller annan offentlig verksamhet kan vara meriterande.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Vi kommer att arbeta med löpande urval under annonseringstiden.

Skövde kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde september eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-21
Ange följande referens när du ansöker: A680468
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Bergsten 0500-49 80 00

Företag
Skövde kommun, Enhet kontaktcenter

Adress
Skövde kommun, Enhet kontaktcenter
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE

Kontorsadress
Fredsgatan 4 SKÖVDE

Jobbnummer
3479212

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skövde kommun, Enhet kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skövde kommun, Enhet kontaktcenter: