Kvalificerad folkbokföringshandläggare, Eskilstuna

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Eskilstuna
2011-11-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kvalificerad folkbokföringshandläggare, Eskilstuna" (publicerad 2012-10-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Enköping, Katrineholm eller i hela Sverige

- hantera utländska handlingar och gör civilrättsliga bedömningar
Skatteverket arbetar för ett samhälle där alla vill göra rätt för sig. Folkbokföringen är den grundläggande registreringen av befolkningen i Sverige. Där registreras vilka som bor i landet och var, vilket har betydelse för många rättigheter och skyldigheter.
Vi söker folkbokföringshandläggare till Eskilstuna.
Ditt nya jobb
innebär att du gör komplexa utredningar samt analyserar och tar beslut i olika folkbokföringsärenden, exempelvis utredning i flyttningsärenden, bedömning av olika utländska handlingar samt handläggning av invandringsärenden och kontroller. Du möter människor med olika bakgrund, främst via telefon och skriftväxling. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning 120p/180hp med relevant inriktning för dina arbetsuppgifter
• har minst två års arbetslivserfarenhet inom de senaste fem åren
• har erfarenhet av utredningsarbete inom folkbokföring
• har god förmåga att hantera IT-stöd
• kan skapa förtroende och goda relationer
• är serviceinriktad
• är resultat- och målinriktad
• har empatisk förmåga, är lyhörd samt visar intresse och engagemang
• är analytisk och ser samband och konsekvenser
• kan planera och prioritera och göra självständiga bedömningar
• har god kommunikativ förmåga
• lätt anpassar dig till nya förutsättningar
• arbetar självständigt och samverkar
• utvecklar din kompetens och ditt arbete. Det är meriterande med
• för tjänsten relevant erfarenhet av arbete inom Skatteverket, Försäkringskassan eller Migrationsverket
• minst två års erfarenhet av handläggningsarbete
• flytande tal och skrift i andra språk utöver svenska och engelska. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde i januari 2012 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Ansök senast 4 december.
Sista ansökningsdatum: 2011-12-04

Publiceringsdatum
2011-11-16

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Theresa James, HR-konsult, 0767-224974
Alem Resulovic, Sektionschef, 010-5775719
Anders Jany, SACO, 010-5764566
Maria Aalto, ST, 010-5764538

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket

Jobbnummer
1081605

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: