Kvalificerad folkbokföringshandläggare, Eskilstuna

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Enköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Kvalitetsmässan för verksamhets- och samhällsutveckling gav Skatteverket utmärkelsen "Sveriges modernaste myndighet" under 2011 med motiveringen "effektiva, kundorienterade, samverkar, förenklar och hittar nya lösningar".

I början av 2012 korades Skatteverket också till den mest servicevänliga myndigheten i Sverige, som en av de första ServiceScore®-vinnarna någonsin.Vi söker vikarierande folkbokföringshandläggare till Folkbokföringssektion 2 i Eskilstuna. Folkbokföringen är den grundläggande registreringen av befolkningen i Sverige. Där registreras vilka som bor i landet och var, vilket har betydelse för många rättigheter och skyldigheter.

Dina arbetsuppgifter som folkbokföringshandläggare innebär att du gör komplexa utredningar samt analyserar och tar beslut i olika folkbokföringsärenden, exempelvis civilståndsärenden där det bland annat krävs bedömning av olika utländska handlingar. Du kommer även möter människor med olika bakgrund, främst via telefon och skriftväxling. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har högskoleutbildning 120p/180hp med relevant inriktning för dina arbetsuppgifter
• har minst två års arbetslivserfarenhet inom de senaste fem åren
• är resultat- och målinriktad
• har empatisk förmåga, är lyhörd samt visar intresse och engagemang
• kan planera och prioritera och göra självständiga bedömningar
• har god kommunikativ förmåga
• arbetar självständigt och samverkar

Det är meriterande om du har för tjänsten relevant erfarenhet av arbete inom Skatteverket, Försäkringskassan eller Migrationsverket, erfarenhet av utredningsarbete inom folkbokföring, minst två års erfarenhet av handläggningsarbete samt är flytande tal och skrift i andra språk utöver svenska och engelska.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. 

 Anställningen är tidsbegränsad dock längst till och med 4 oktober 2013.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess? 

Har du frågor vänligen kontakta:

Mats Karlsved, Kontorschef
010-5796025

Maria Svantesson, HR-konsult
010-5749110

Josefin Fernandez, SACO
010-5764566

Dinka Hodzic, ST
010- 010-5764638

Publiceringsdatum
2012-10-06

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1359050

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: