Kvalificerad ekonomiassistent till Röhnisch Sportswear AB - 75%

Personalpoolen Mellansverige AB / Ekonomiassistentjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Personalpoolen är totalleverantör inom området rekrytering, bemanning samt olika interimslösningar. Vi har kontor i Örebro och har hela Sverige som arbetsområde. Vi har funnits sedan 2003 och under de här åren har vi rekryterat och bemannat personer till både statliga myndigheter och till näringslivet.

Röhnisch Sportswear AB är ett växande svenskt företag som äger och utvecklar varumärken med inriktning mot framförallt sportkläder. Våra tre varumärken Röhnisch, Ullmax och Stay in Place omsätter idag ca 200 miljoner och finns representerade på fler än 20 marknader. Med stor passion utvecklar vi ständigt våra varumärken och vår organisation. Just därför är det viktigt för oss med glädje, energi, enkelhet och ansvar och det är så vi driver vårt företag.

Kvalificerad ekonomiassistent - 75%, ett föräldravikariat

Vi är en växande koncern och söker nu dig som vill jobba i en organisation med mycket dynamik och korta beslutsvägar.

Vi söker dig som tycker om att ha ett "eget" ansvarsområde, samtidigt som du är en del av vår ekonomiavdelning.

Du kommer att ansvara för leverantörsreskontra med följande huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ansvara för leverantörsreskontra, öppna posten, registrera, kontera och betala.
• Se till att attestordningen följs och att allt fungerar inom satta tidsramar
• Ha många externa och interna kontakter
• Sköta inbetalningar till ett av våra bolag
• Vara behjälplig vid bokslut

Vi tror att du:

• Har en gymnasieekonomutbildning eller likvärdigt och har minst 3års arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra samt för övrigt goda redovisningskunskaper
• Har mycket energi, är positiv, strukturerad och noggrann och kan arbeta både självständigt och i ett team
• Trivs och drivs av att få ta ansvar för dina "egna" ansvarsområden och en har vilja och förmågan att utveckla rutiner och processer
• Har erfarenhet av EU-moms vid inköp av tjänster

Tjänsten är placerad i Örebro på vårt huvudkontor. Engelska är ett krav eftersom du har kontakt med våra leverantörer och anställda utomlands.

Det här är ett föräldravikariat som sträcker sig fr om maj 2016 t om 31/12 2017.

Låter det här intressant?
Har Du frågor får du gärna ringa till Åsa Quarfordt, rekryteringskonsult på telefon 019-12 60 49.
Vi vill ha ett personligt brev samt din CV snarast, dock senast den 12/2-2016.

Varaktighet, arbetstid
Deltid Rekrytering

Publiceringsdatum
2016-02-01

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Quarfordt, Rekryteringskonsult 019-12 60 49

Företag
Personalpoolen Mellansverige AB

Adress
Personalpoolen Mellansverige AB
Engelbrektsgatan 8
70142 ÖREBRO

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2644649

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Personalpoolen Mellansverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB: