Kvalificerad ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om kunden:
Hero söker ni för Otis räkning en driven och ansvarsfull ekonomiassistent. Otis är världens största tillverkare av hissar, rulltrappor och rullramper. För arkitekter och konstruktörer, byggherrar och fastighetsägare är Otis världsledande på att förflytta människor. Otis tillverkar, installerar moderniserar, underhåller och reparerar hissar, rulltrappor och rullramper, men hjärtat i verksamheten är problemlösning. Det spelar ingen roll om en kund behöver ett sofistikerat hissystem för världens högsta byggnad eller en enkel hiss till ett tvåvåningshus - Otis kommer alltid att leverera en så säker och tillförlitlig lösning som möjligt. Otis har verksamhet i mer än 200 länder och har över 60 000 anställda. Otis i Sverige omsätter ca 500 MSEK och har ca 250 anställda.

Om tjänsten:
I denna tjänst kommer du främst att arbeta med företagets kundreskontra, men även vara behjälplig med andra arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen. Kunderna finns företrädesvis i Sverige, men bolaget är en stor internationell koncern varför kontakter med andra länder tillhör vardagen. Som kvalificerad ekonomiassistent på avdelningen för kundreskontra kommer det att ingå fakturering som kräver manuell hantering. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• Inbetalningar & Indrivning av betalningar
• Kreditbedömningar
• Kreditbevakning
• Kontakt och hantering av ärenden hos inkassobolag
• Kundkontakter
• Avstämningar

Möjligheter:
Nu har du möjlighet att komma in i en roll där du får ytterligare utveckla och bredda dina kunskaper inom kundreskontra. Du blir en del av ett stort internationellt företag med kontor i Arenastaden, Solna. Du kommer ingå i ett härligt team på ekonomiavdelningen som består av 8 personer som hjälper varandra varför även andra uppgifter inom ekonomi kan komma att bli aktuella.

Krav:
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi samt minst 3 års arbetslivserfarenhet inom kundreskontra. Du bör även ha god vana av att arbeta i Excel samt hanterar svenska på en god nivå i både tal och skrift. Utöver detta är det ett plus om du har erfarenhet av att arbeta i en större internationell koncern och/eller erfarenhet från ett Shared service center. Har du arbetat i Concorde så är detta meriterande. Som person bör du vara driven, stresstålig, ansvarstagande, anpassningsbar samt ha en hög känsla för service. Du bör även ha lite skinn på näsan och vara lösningsorienterad.

Tillträde, omfattning och anställning:
Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund. För rätt person kan uppdraget innebära en fortsatt karriär på Otis.

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Natalie Ebenfeld på telefonnummer 08-400 258 60 eller rekrytering@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Söker du via mobilen?
Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!

"We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Konsultuppdrag med möjlighet till förlängning

Publiceringsdatum
2017-01-30

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Natalie Ebenfelt

Företag
Hero AB

Adress
Hero AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 30 11438 Stockholm

Jobbnummer
3290599

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: