Kundtjänstmedarbetare till Skånetrafikens Kundtjänst, Serviceres

Region Skåne, Skånetrafiken / Butikssäljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Skånetrafiken i Malmö, Lund, Helsingborg, Hässleholm, Kristianstad eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

På Skånetrafiken är vi cirka 350 anställda som arbetar med allt från verksamhetsutveckling, upphandling, trafikplanering, marknadsföring, färdtjänsthandläggning, IT och kundtjänst. Vi arbetar med att utveckla vår trafik och våra tjänster för att våra kunder, som i dagsläget uppgår till 250 000 om dagen, ska kunna resa på ett enkelt och hållbart sätt. Vi arbetar i en visions- och värderingsstyrd organisation med målet ställt på fler och nöjdare kunder.

Vi söker kundtjänstmedarbetare till vår Kundtjänst Serviceresor i Malmö. Med serviceresor avses färdtjänst och sjukresor. Kundtjänst serviceresor består av sju medarbetare men på hela kundtjänstenheten arbetar sammanlagt 52 medarbetare. Enheten har ett nära samarbete med AO Serviceresor.



Publiceringsdatum
2018-01-19

Arbetsuppgifter
Nu behöver vi förstärka vårt team med en medarbetare, vi kan erbjuda en tillsvidareanställning med start efter överenskommelse!

Dina arbetsuppgifter som kundtjänstmedarbetare med fokus Serviceresor består i att ge kunden information om de olika serviceresors utbud och tjänster. Du ger support kring utförd service till våra kunder via telefon, mejl samt via ärende i våra ärendehanteringssystem. Du arbetar med hantering och utredning av kundärenden. I rollen ingår också att delta i olika projekt kopplat till serviceresor inom Skånetrafiken samt handleda och utbilda ny personal.



Kvalifikationer
För att bli aktuell för tjänsten har du en grundutbildning på gymnasienivå med mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Tidigare arbete inom kundservice är ett krav. Erfarenhet inom kundtjänst/callcenter, färdtjänst och sjukresor är meriterande.

Vi söker dig som brinner för kundservice, har en hög servicekänsla och har lätt för att kommunicera med människor i såväl tal som skrift. Du ska ha en god samarbetsförmåga men även kunna arbeta självständigt och ta egna initiativ när så krävs. Du ska vara öppen och beredd på att, tillsammans med chef och kollegor, förändra och utveckla ditt och gruppens arbetssätt.

Du ska kunna leva och vara en god ambassadör för våra värderingar: välkomnande, drivande med omtanke och respekt.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tillsättning, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.

Skånetrafiken ansvarar för kollektivtrafiken i Skåne. Vi är cirka 350 anställda som jobbar med allt från verksamhetsutveckling, upphandling, trafikplanering, marknadsföring, färdtjänsthandläggning, IT och kundtjänst. Vi arbetar med att utveckla vår trafik och våra tjänster för att våra kunder (i dagsläget drygt 250 000 om dagen) ska kunna resa på ett enkelt och hållbart sätt. Tillsammans jobbar vi för att nå målet att fördubbla det kollektiva resandet till år 2025.

Skånetrafiken är en värderingsstyrd organisation som jobbar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.

www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-02
Ange följande referens när du ansöker: A747729
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Obrell, Enhetschef Kundtjänst 0451-28 86 34

Företag
Region Skåne, Skånetrafiken

Adress
Region Skåne, Skånetrafiken
Andra Avenyen 7
28183 Hässleholm

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
3913234

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Skånetrafiken

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Skånetrafiken: