Kundtjänstmedarbetare till PhoneLife (flerspråkig)

PL Sverige AB / Kundservicejobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PL Sverige AB i Sollentuna, Stockholm eller i hela Sverige

Om jobbet
PhoneLife är ett snabbväxande företag inom e-handel. Vi erbjuder våra kunder allt inom mobiltillbehör som t.ex skydd till mobiler, surfplattor, smartwatches och andra mobila enheter. Vårt mål är att erbjuda Sveriges bästa utbud av skal, fodral och andra tillbehör. Vi vill även ge bästa möjliga kundservice, snabba leveranser och som helhet en bra köpupplevelse, som man gärna berättar för familj och vänner om.

Vi har vårt kontor och lager vid Rotebro Station i Sollentuna. Vi expanderar och därför söker vi dig som är serviceminded, effektiv, organiserad och trivs med att jobba i ett litet företag. Vi är idag 12 anställda samt extrapersonal vid behov. Tjänsten kommer att tillsättas så snart som möjligt. Arbetet kommer att utföras på plats på vårt kontor i Rotebro.

Vem söker vi?
Du ska ha ett sinne för kundvård och kundservice samt vara serviceminded då vi vill utveckla och bibehålla den goda relationen vi har till våra kunder
Du ska vara pigg, strukturerad och klara av att hantera flera uppgifter samtidigt
Du ska kunna läsa, prata och skriva professionellt på både svenska och engelska.
Ett krav är även att du ska behärska något av följande språk tyska, nederländska, spanska, franska eller italienska. Du ska kunna uttrycka dig väl i skrift då vår kundtjänst i huvudsak sker via e-post och chat.

Meriterande egenskaper:
Lugnt, metodiskt och noggrant arbetssätt
Lösningsorienterat och positivt tankesätt
Lätt för samarbete och att utföra varierande arbetsuppgifter
Erfarenhet av kundtjänstarbete eller liknande
Tidigare arbetat med e-handel
Lätt för att uttrycka sig väl i skrift

Arbetsuppgifterna kommer att vara blandade men kan exempelvis innehålla:
Svara på produktfrågor via mail
Svara kunder i chatt
Hantera reklamationer
Hantera returer
Skriva hjälptexter för vanligt förekommande problem och vanliga frågor från våra kunder
Hålla vår FAQ uppdaterad och informativ
Översätta text och annat

Publiceringsdatum
2022-10-05

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-04

Adress
PL Sverige AB
Kung Hans Väg 3
19268 Sollentuna

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Kundtjänst (heltid)".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
PL Sverige AB (org.nr 556913-5386), https://www.phonelife.se/
Kung Hans Väg 3 (visa karta)
192 68  SOLLENTUNA

Ansökan
E-post: work@phonelife.com

Jobbnummer
7044736

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PL Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PL Sverige AB: