Kundtjänstmedarbetare till Almi Företagspartner

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Almi etablerar nu en ny nationell kundtjänst i Göteborg som ska ge service åt kunder över hela landet. Syftet är att öka kundnyttan, tillgängligheten och kvaliteten för befintliga och blivande kunder. Det ska vara lätt att nå och enkelt att kommunicera med Almi.

Till kundtjänsten rekryterar vi nu tre medarbetare med fokus på kundservice.

Vad innebär tjänsten?

Kundtjänsten ska hantera frågor gällande innovation, företagande och finansiering och framför allt informera om Almis erbjudanden. Medarbetare i kundtjänsten ska kunna hantera ärenden direkt, hänvisa till andra aktörer eller lotsa kunderna vidare i Almis organisation. En viktig funktion är även att se till att kunderna är förberedda inför ett eventuellt möte med en rådgivare.

Kundtjänsten ska också bistå Almis dotterbolag med andra tjänster, såsom telemarketing och uppföljningsarbete.

Kundtjänsten kommer initialt att bestå av fyra medarbetare och vi ser gärna att du är aktiv i utvecklingsarbetet där du använder dig av dina kunskaper, erfarenheter och visionära idéer.

Vill du vara med i ett helt nytt team och bygga upp en kundtjänst som kommunicerar med entreprenörer och innovatörer över hela Sverige? Vill du vara delaktig i att skapa fler framgångsrika företag i Sverige?  Då kan du vara rätt person för oss.

Vem söker vi?

Kundtjänsten ska präglas av en hög servicegrad och det är därför viktigt att du utmanas av att bemöta kunderna på ett professionellt sätt med hög kvalitet. 

För att lyckas i rollen ser vi att du har en god kommunikativ och social förmåga, stor personlig drivkraft och hög ambitionsnivå i ditt arbete. Som person är du prestigelös, nyfiken och kan arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att ingå i ett team. Du har lätt att skapa goda relationer och har ett trevligt och förtroendegivande sätt.

Vi söker dig som har akademisk utbildning eller motsvarande inom ekonomi eller samhällsvetenskap. Du har minst tre års erfarenhet av kvalificerat arbete inom kundtjänst. Då du som kundhanterare kommer att sälja in mervärden gentemot kunderna är uppsökande försäljning på distans meriterande. Sökande med erfarenhet av drift och utveckling av kundtjänster är meriterande.  Förståelse för företagarens verklighet ses som positivt. Även professionell kunskap inom sociala medier är meriterande. 

Det är hög trivsel bland medarbetarna. Kundperspektivet ger glädje och, förutom att de anställda har kul tillsammans, motiveras personalen av att arbeta med möjligheten att påverka och hjälpa entreprenörer och företagare.  Almis värdeord är "Glädje i arbetet", "Flexibilitet i tanke och handling" samt "Affärsmässighet i utförandet". Som medarbetare inom kundtjänsten ska du kunna identifiera dig med Almis värderingar och även stå för dessa i kontakten med kunderna samt internt mot övriga medarbetare inom Almi. Du motiveras av varje möte med kunden och ser fram emot utmaningen att bidra till att Almi blir ännu vassare genom sin Kundtjänst.

Publiceringsdatum
2012-12-21

Arbetstider och omfattning
Heltid, Fast anställning. Kundtjänsten är öppen mellan 08.00 och 20.00 vilket innebär att du någon kväll i veckan kommer att arbeta kvällstid.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse. Friskvårdsbidrag

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Köhlin, Rekryteringskonsult 031 725 45 54 lena.kohlin@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Götgatan 11
10224 Göteborg

Jobbnummer
1424684

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: