Kundtjänstmedarbetare med IT-bakgrund

Specter AB / Supportteknikerjobb / Tjörn
2019-01-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare med IT-bakgrund" (publicerad 2020-02-10) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Tjörn, Stenungsund, Kungälv, Öckerö, Orust eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Specter AB i Tjörn, Göteborg eller i hela Sverige

Vårt egenutvecklade affärssystem Specter Business Management (SBM) är navet där våra kunder sköter alla sina affärsflöden. SBM hanterar bland annat order/lager/faktura, fysisk butikskassa med integrerad kortterminal, webbförsäljning via tät koppling till Sveriges största e-handelsplattformar, mobil hantering genom smartphones och surfplattor, integration till fraktsystem, betalväxlar m.m. Allt i samma system.

Publiceringsdatum
2019-01-14

Om tjänsten
Som kundtjänstmedarbetare på Specters kontor i Skärhamn kommer du att arbeta tillsammans med kunniga och drivna kollegor som ger kundstöd och support på vårt egenutvecklade webbaserade affärssystem Specter Business Management.

Eftersom det är ett affärssystem som täcker in de flesta delar av ett företags verksamhet innefattar det väldigt stor variation av frågeställningar. Du som söker tjänsten skall se det som utvecklande att varje dag ha möjligheten att lära dig nya saker och även givande att dela med dig av kunskap till dina kollegor.

Du kommer främst att arbeta med support via telefon och e-post, det finns också möjlighet att delta på mässor och andra kundevent.
I tjänsten ingår även beredskap för vår butikskassa då vi tillhandahåller användarstöd åt våra kunder under begränsade tider på kvällar och helger. Uppskattningsvis har man beredskap var sjätte vecka.

Specter kännetecknas av ett högt tempo, korta beslutsvägar och ständigt nya utmaningar. Vi är nyfikna och testar regelbundet nya metoder, verktyg och arbetssätt för att effektivisera och höja kvaliteten på vårt arbete. Vi sitter i ett fräscht och luftigt kontor i Skärhamn på Tjörn, med utsikt över både hamnen och havet. Vi har även ett utvecklingskontor i Göteborg.

Vad erbjuder vi
Vi erbjuder attraktiva anställningsvillkor, personlig utbildningsbudget, personlig rådgivare inom försäkring och pension, förmånligt friskvårdsbidrag.

Du är driftig, trivs i en entreprenöriell miljö och är alltid beredd att göra det lilla extra för att nå slutmålet. Du brinner för det du gör och vill hjälpa till att göra Specter ännu bättre i framtiden. Du värdesätter utmaningar och tycker om att ha kundkontakter och hjälpa kunderna i deras vardag. Dessutom är du noggrann och vill hålla en hög kvalitet på ditt arbete.

Rätt inställning är enormt viktig liksom en positiv attityd till kunder och kollegor!

Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet av kundtjänstarbete med IT inom mjukvara, gärna från företag som säljer produkter eller tjänster. Relevant är dessutom att du är en lagspelare och ser det som en självklarhet att tillsammans med vårt kundtjänst-team ge bästa tänkbara service. Förståelse för de affärsflöden som finns i säljande företag är en klar merit. Du behärskar svenska mycket väl i både tal och skrift.

Som person är du öppen och social och kommer gärna med idéer och nya angreppssätt.

Extra meriterande:
Förståelse för hur SQL-databaser och system är uppbyggda.
Erfarenhet av att skriva hjälptexter och användarmanualer.
Förståelse för ekonomi och bokföringsflöden.
Arbetat i butik eller med E-handel.

Trevliga kollegor i en mycket modern kontorsmiljö med direkt utgång till skärgårdsnaturen runt om, och utsikt över hav och skärgård.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-15

Kontakt
Linda Hansson linda.hansson@specter.se 0304649404

Företag
SPECTER AB

Adress
SPECTER AB
Södra Hamnen 27
47132 Skärhamn

Kontorsadress
Södra Hamnen 27

Jobbnummer
4552980

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Specter AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Specter AB: