Kundtjänstmedarbetare med IT-bakgrund

Specter AB / Supportteknikerjobb / Tjörn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Tjörn, Stenungsund, Kungälv, Öckerö, Orust eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Specter AB i Tjörn, Göteborg eller i hela Sverige

Vårt egenutvecklade affärssystem Specter Business Management (SBM) är navet där våra kunder sköter alla sina affärsflöden. SBM hanterar bland annat order/faktura/lager/inköp, fysisk butikskassa med integrerad kortterminal samt integration till Sveriges största e-handelsplattformar, fraktsystem, betalningsleverantörer m.m. allt i samma system.

Publiceringsdatum
2020-02-10

Om tjänsten
Som kundtjänstmedarbetare på Specters kontor i Skärhamn kommer du att arbeta tillsammans med kunniga och drivna kollegor som ger kundstöd och support på vårt egenutvecklade webbaserade affärssystem Specter Business Management. Arbetet kommer i huvudsak ske i vårt ärendehanteringssystem samt via telefon och fjärrstyrning. Eftersom det är ett affärssystem som täcker in de flesta delar av ett företags verksamhet innefattar det väldigt stor variation av frågeställningar, alltifrån enklare systemfrågor till mer djupdykande integrationsfrågor.
I tjänsten ingår även beredskap för vår butikskassa då vi tillhandahåller användarstöd åt våra kunder under begränsade tider på kvällar och helger. Uppskattningsvis har man beredskap var fjärde vecka.
Vem är du?
Du är en serviceinriktad, positiv, stresstålig och omhändertagande person som är bra på att samarbeta med andra. Du kan hantera olika typer av människor och har en analytisk förmåga att hitta lösningar på tekniska problem samt att förmedla dessa på ett pedagogiskt sätt. Som person är du snabblärd, kundfokuserad och har breda kunskaper inom IT. Du är självmotiverad och har en förmåga att ta egna initiativ i en händelserik miljö.

Bakgrund
Erfarenhet av mySQL
Teknisk utbildning inom IT
Erfarenhet av affärssystem och förståelse för dess arbetsflöden
God kunskap kring integrationer via API
Erfarenhet av Zendesk ärendehanteringssystem är meriterande

Specter kännetecknas av ett högt tempo, korta beslutsvägar och ständigt nya utmaningar. Vi är nyfikna och testar regelbundet nya metoder, verktyg och arbetssätt för att effektivisera och höja kvaliteten på vårt arbete. Vi sitter i ett fräscht och luftigt kontor i Skärhamn på Tjörn, med utsikt över både hamnen och havet. Vi har även ett utvecklingskontor i Göteborg.
Vad erbjuder vi
Vi erbjuder attraktiva anställningsvillkor, personlig utbildningsbudget, personlig rådgivare inom försäkring och pension, förmånligt friskvårdsbidrag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-11

Adress
Specter AB
Södra Hamnen 27
47132 Skärhamn

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Kundtjänstmedarbetare".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Specter AB (org.nr 556669-4518)
Södra Hamnen 27 (visa karta)
471 32  SKÄRHAMN

Ansökan
E-post: nina.langemyhr@specter.se

Arbetsplats
Specter AB

Jobbnummer
5089390

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Specter AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Specter AB: