Kundtjänstmedarbetare för Hjälpmedel och MA-enheten

Region Jämtland Härjedalen / Butikssäljarjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Strömsund eller i hela Sverige

Jämtlands län med sina 127 000 invånare står livskvalitén i fokus. Här samsas fridfull ro i en nära och storslagen natur med brokig stadspuls och rikt kulturutbud. Här finns möjlighet till en trivsam boendemiljö och en upplevelsefylld fritid. Det finns en personalförening som arrangerar många och varierande aktiviteter.

Östersunds sjukhus är ett komplett och välutrustat akutsjukhus med hög kompetens både vad gäller medicinska specialiteter och omvårdnad. Sjukhuset med 2400 medarbetare är det enda i länet, det är en fördel eftersom det möjliggör en närhet mellan de olika specialiteterna. En närhet som kommer patienterna till del.

Område diagnostik, teknik och service (DTS) är en resultatenhet som ansvarar för diagnostik, service och stöd till kärnverksamheten.
Hjälpmedel och MA-enheten är en av enheterna inom DTS.
Denna enhet ansvarar för att försörja länets invånare med hjälpmedel och sjukvårdsnära förbrukningsmaterial.

Syftet med kundtjänst är medarbetarnytta, d.v.s. att utifrån kundens behov erbjuda effektiv service på lika villkor med en hög tillgänglighet, professionellt bemötande och bred kompetens till alla medarbetare inom Region Jämtland Härjedalen.
Målet är frigöra tid och underlätta arbetet för medarbetare - att man snabbt och enkelt får svar på sina frågor direkt i kundtjänst eller att man blir kontaktad av en handläggare på kundtjänst inom överenskommen tid.

Publiceringsdatum
2016-05-12

Arbetsuppgifter
Befattningen som kundtjänstmedarbetare innebär att du möter våra kunder främst i telefon, men även t ex via e-post, på webben och i personliga möten. Tillgängligheten i telefon skall i möjligaste mån prioriteras före andra arbetsuppgifter eller möten. Du ger kunderna korrekta och sakliga svar, samtidigt som du på ett professionellt sätt snabbt kan hjälpa nästa kund, genom korta och effektiva samtal. I huvudsak arbetar du med telefon och dator som arbetsredskap, där du under pågående samtal skriver in uppgifter, skriver arbetsorder, söker information på webben, i olika system etc.
Uppdraget innebär vidare att t ex genom enklare support/utbildning av kunder verka för ökad användning av tjänster för självservice (t ex webb och e-tjänster). Göra olika administrativa arbetsuppgifter samt delta i olika begränsade förbättringsarbeten initierade av en enhet eller internt på kundtjänst.

• Att aktivt medverka till förbättringsarbete med syfte att effektivisera handläggningen och hanteringen i kundtjänst. Identifiera och dokumentera förbättrings- och utvecklingsområden inom ramen för kundtjänsts ansvarsområde. I samråd med chef initiera och driva förändringsarbete.
• Att aktivt arbeta för att överenskomna mål nås, att aktivt delta vid möten och andra sammankomster.
• Att tillämpa aktivt rolltagande, vilket innebär att var och en ser vad som behöver göras även om det inte direkt finns beskrivet i rollbeskrivningen och tar ansvar för att verksamheten flyter på bästa sätt både i det egna arbetet och i kundtjänst som helhet.
• Tillsammans med chef/samordnare löpande utvärdera och utveckla samarbetet mellan kundtjänst och verksamheter inom RJH.
• Ansvara genom att ta del av och analysera kundernas problem och hjälpbehov. Föreslå tänkbara övriga arbetsuppgifter som kundtjänst kan ta över från RJH.

Kvalifikationer
Vi söker en person som är flexibel, prestigelös och nyfiken på nya utmaningar. Du är serviceinriktad, arbetar metodiskt och självständigt och har en god samarbetsförmåga.
Du bör ha stort intresse för ny teknik och vara driven att leda processer.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

• Goda språkkunskaper i svenska, både muntliga såväl som skriftliga
• Goda datakunskaper och att kunna hantera aktuella verksamhetssystem (t.ex. Sesam2, Raindance, Landlord 3, Officepaketet).
• Utbildning: Gymnasiekompetens med administrativ inriktning
• Kompetens kring service och bemötande krävs, samt ett uppmärksamt och tillmötesgående förhållningssätt. Det behövs ett genuint intresse och en vilja att hjälpa och vägleda människor. Du brinner för att ge service och sätter alltid kunden i centrum.
• Du känner till och följer gällande lagar, riktlinjer och rutiner samt har kunskap i offentlighets- och sekretessregler.
• Du har lätt att samarbeta med olika typer av människor och trivs i en organisation där förändringar och utveckling tillhör vardagen. Du är tydlig och har en problemlösande förmåga samt en positiv attityd.
• Som person tycker Du att förstklassig kundservice är A och O. Du är flexibel, har tålamod och visar förståelse för varje unik kundsituation. Vi arbetar i team och ser det som viktigt att du har en bra samarbetsförmåga, tar ansvar och är punktlig.
• Kunna arbeta i ett högt tempo, älska problemlösning och hålla många bollar i luften.

• arbetat i ett serviceyrke, callcenter, kundtjänst eller liknande.

ÖVRIGT
Läs mer på www.regionjh.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: Provanställning 6 månader som därefter kan kan övergå i tillsvidareanställning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-26
Ange följande referens när du ansöker: Rs 933/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Häggström, Enhetschef sara.haggstrom@regionjh.se
Flemming Patz, Enhetschef flemming.patz@regionjh.se

Facklig kontakt
Stefan Söderstrand, Vision stefan.soderstrand@regionjh.se

Företag
Region Jämtland Härjedalen

Adress
Region Jämtland Härjedalen
Box 654
83127 Östersund

Kontorsadress
Kyrkgatan 12 83127 Östersund

Jobbnummer
2839103

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Jämtland Härjedalen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Jämtland Härjedalen: