Kundtjänstmedarbetare (administrativt arbete och inkommande samtal)
Assistansbolaget Försäkring Sverige AB / Kundservicejobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Assistansbolaget Försäkring Sverige AB i Helsingborg,
Malmö,
Laholm,
Kristianstad,
Göteborg eller i
hela Sverige Assistansbolaget är marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 300 000 kunder i Sverige med en egen rikstäckande bärgningsorganisation. I takt med att vi växer söker vi nu innesäljare till vår kundtjänst. Vi ger dig möjlighet att komma in i ett framgångsrikt företag tillsammans med engagerade medarbetare i en utpräglad prestationsinriktad kultur.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en person till kundtjänst som kommer att ha en bred roll inom administration och kundtjänst. Du kommer att hantera inkommande samtal från kunder till vårt dotterbolag, och hjälpa dem med diverse försäkringsärenden. Rollen innefattar även andra administrativa uppgifter inom kundhantering. Din uppgift är att leverera den bästa kundupplevelsen till varje kund, i varje samtal.
VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som besitter hög social kompetens, har lätt för att bygga tillitsfulla relationer, trivs med att arbeta självständigt, är resultatorienterad, målmedveten och tävlingsinriktad. Meriterande för denna tjänst är tidigare erfarenhet inom service och försäljning. Det är även meriterande om du är intresserad av fordon och fordonskunskap, samt har erfarenhet av administrativt arbete.
För att lyckas i rollen ser vi att:
* Du har ett genuint intresse och erfarenhet av försäljning, rådgivning och kundnöjdhet via telefon
* Du är en flexibel lagspelare och ambitiös problemlösare
* Du har god datorvana och trivs med att arbeta med telefonen som främsta verktyg
* Du gillar kundkontakt och kan lätt anpassa ditt förhållningssätt till olika kunders behov, du leder samtal målinriktat samt har ett högt kundfokus
* Du trivs med att arbeta i ett högt tempo.
* Du har ett intresse för fordon.
* Du har erfarenhet av adminstrativt arbete.
För att kunna söka tjänsten krävs det att:
* Du har väldigt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
* Du skall vara en lagspelare som trivs med att tillhöra ett positivt team.
* Du kommunicerar tydligt, engagerat och på ett förtroendeingivande sätt samt har intresse, vilja och förmåga att hjälpa våra kunder för bästa kundupplevelse.
VI ERBJUDER DIG:
* Fast lön samt resultatbaserad lön.
* Inspirerande och engagerade kollegor.
* Värdefull erfarenhet inom kundkontakt, försäljning och försäkringar.
* Utbildning och onboarding inom försäkringsförmedling.
* En fantastisk arbetsmiljö på en av Sveriges mest moderna arbetsplatser, vårt kontor ligger på sjunde våningen i den nya Prisman med milsvid utsikt över Öresund.
OMFATTNING
Heltid.
ARBETSTIDER
Kontorstider.
ANSTÄLLNING
Tillsvidareanställning med provanställning på 6 månader.
ANSTÄLLNINGSSTART
Snarast eller enligt överenskommelse.
PLACERING
Högst upp i Prismanhuset, ett stenkast från Helsingborg C.
Varmt välkommen med din ansökan! Observera att vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Assistansbolaget är idag marknadsledande inom vägassistansförsäkringar med över 300 000 kunder i Sverige. Vår uppgift är att garantera våra kunder snabb och rätt hjälp vid oförutsedda driftstopp längs vägarna i Europa. När olyckan är framme lovar vi snabb och professionell skadehantering - allt för att våra kunder ska få den bästa kundupplevelsen tillsammans med oss.
Ersättning Fast + rörlig
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-07-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Assistansbolaget Försäkring Sverige AB (org.nr 556985-2162),
http://assistansbolaget.nu Arbetsplats Assistansbolaget
Jobbnummer 7860012
Observera att sista ansökningsdag har passerat.