Kundtjänstmedarbetare

KaustikAB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KaustikAB i Göteborg

Publiceringsdatum
2012-11-26

Beskrivning av verksamheten
Kundsupport med fokus på utvecklande kundvård!

Kaustik AB är ett ungt företag i stark tillväxt. Genom produkten Aiai - Administrativ Interaktiv Assistans via Internet - är Kaustik marknadsledare inom programvaruutveckling för personlig assistans. Aiai fortsätter att växa i snabb takt och används nu av fler än 15 000 personer. Vårt mål är att Aiai alltid ska vara det självklara valet för en assistansanordnare. För att ständigt uppnå vårt mål sker ett systematiskt utvecklingsarbete. Utvecklingsenheten är belägen på Esperantoplatsen i Göteborg där även Kundsupport sitter.

Dina arbetsuppgifter
Vår Kundsupport uppgår f.n. till två personer. Vi behöver förstärka vår Kundsupport med ytterligare en engagerad person som tar ansvar för vår dagliga support och gillar att arbeta med proaktiv kundvård. Kaustik erbjuder ett arbete med marknadsledande produkten Aiai tillsammans med kreativa arbetskamrater som har höga ambitioner och mycket engagemang.

Den person vi söker ska ge mycket god kundservice och vara skicklig på att formulera kundernas förbättringsförslag. I supportarbetet ingår det främst att svara på inkommande samtal och e-post med mål att hjälpa våra kunder att lösa deras problem. Flertalet frågeställningar löser du på egen hand, men du har också stöd av våra utvecklare. I rollen som medarbetare på Kundsupport ingår det att proaktivt ta kontakt med våra kunder för att säkerställa att de får ut mesta möjliga nytta av Aiai. Du erbjuds möjlighet att arbeta med spännande kunder och intressanta utvecklingsprojekt. Vi är ett innovativt team med mycket fokus på nyutveckling och systematiskt framtagande av nya tjänster och funktioner. Du blir en viktig del i formulering och prioritering av kundefterfrågade lösningar.

Du måste också kunna hantera svenska bra i både tal och skrift.

Arbetsuppgifter i korthet:
• 1:a linjens support via telefon och e-post
• Logga alla ärenden i Podio och säkerställa att alla ärenden besvaras
• Sammanställa och delta i analys av supportärenden med syfte att förbättra Aiai
• Delta i utvecklingsarbetet genom att säkerställa verksamhetskrav
• Proaktivt kontakta våra kunder och säkerställa att de är nöjda samt arbetar på ett effektivt sätt med hjälp av Aiai
• Vid behov besöka våra kunder för att fortbilda och optimera deras arbetssätt samt på sikt delta i Introduktionsutbildning av Aiai

Bakgrund
Eftersom kundsupporten är företagets röst utåt är det viktigt att du som person tycker om att kommunicera med människor och ser det som en självklarhet att alltid ge kunden bästa möjliga service. För att lyckas hos oss är det viktigt att du är flexibel, noggrann och har förmågan att samarbeta med dina kollegor. Arbetstempot är stundtals högt och för att passa för tjänsten behöver du både ha en humanistisk och positiv attityd. Det är också en förutsättning att du har en mycket bra kundförståelse. Det är en fördel om du har djup förståelse för personlig assistans och är bosatt i Göteborg. Tjänsten är på heltid under kundsupportens öppettider kl. 9-17.

Vi ställer stora krav på din sociala och kompetens och din förmåga att kommunicera både internt och externt med såväl våra kunder som vår utvecklingsenhet.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidare

Tillträde
Snarast

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-11
Vill du vara med att medverka till att Kaustik bibehåller branschens bästa kundsupport? Besvara frågan "Vad innebär kundservice för dig?" i din ansökan och skicka din ansökan, CV och personligt brev, till anna@aiai.se . Kontakta vår VD Magnus Crossner, 031-7010041, vid eventuella frågor om
Ansökan kan skickas till e-postadress: anna@aiai.se

Kontakt
VD Magnus Crossner 031-701 00 41 magnus@kaustik.com

Företag
KaustikAB

Adress
KaustikAB
Esperantoplatsen 9
41119 GÖTEBORG

Kontorsadress
Esperantoplatsen 9

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7010041

Jobbnummer
1402039

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KaustikAB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KaustikAB: