Kundtjänsthandläggare
Transportstyrelsen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Arjeplog
2015-12-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2022-11-10) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Arjeplog,
Sorsele,
Arvidsjaur,
Malå,
Jokkmokk eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Arjeplog,
Umeå,
Härnösand,
Borlänge,
Västerås eller i
hela Sverige Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam. Vi vill tillvarata och utveckla vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du har en balans mellan jobb och fritid. Vi ansvarar för att du kommer att bidra med samhällsnytta för alla medborgare/boende i Sverige.
Om jobbet
Som handläggare välkomnas du till en sammansvetsad och öppen arbetsplats. Den består av handläggare som har kontakt med allmänheten via telefon, e-post och brev. Vi ger information, råd och anvisningar rörande olika frågor som kan dyka upp då man äger eller använder ett fordon, där vi även fattar myndighetsbeslut. Vårt främsta arbetsredskap är datorn och telefon. Arbetet är fördelat på telefonrådgivning och handläggning.
Du kommer att
• ha kontakt med allmänheten via telefon, e-post och brev
• söka efter information i olika informationsdatabaser
• fördela din arbetstid på ca 50 procent telefonhandläggning och ca 50 procent ärendehandläggning
• vara schemalagd enligt våra öppettider: 08.00-16.30.
Om du ska trivas hos oss:
:behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänkta långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla positivt, likvärdigt och har respekt för våra olikheter.
Du måste ha
• minst gymnasiekompetens
• goda kunskaper i svenska språket och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift
• mycket god ordförståelse, eftersom lagtext styr ditt dagliga arbete
• goda kunskaper i andra språk, i första hand engelska.
• goda datakunskaper och vana att söka information i olika informationsdatabaser
Det är meriterande om du också har erfarenhet av
• att handlägga fordonsfrågor inom vägtrafikregistrets verksamhetsområde
• myndighetsutövning
• arbete i kundtjänst eller med annan kundservice
• administrativt arbete
Vi vill att du
• tycker om att hjälpa och ge service till kunder via telefon
• har förståelse för det ansvar det innebär att arbeta med myndighetsutövning
• är bra på att skriva och förklara, tolka lagtexter och lämna information till andra på ett lätt förståeligt sätt
• sätter kunderna/medborgarna i centrum, då du kommer att vara Transportstyrelsens ansikte utåt
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vill du veta mer?
Anställningarna är tillsvidareanställning och tidsbegränsade anställningar med möjlighet till förlängning. Placering i Arjeplog. Vi vill att du börjar så snart som möjligt. Vi tillämpar normalt provanställning.
Du är välkommen att kontakta
sektionschef Lars Bärleving på 076-721 13 84,
lars.barleving@transportstyrelsen.se eller sektionschef Carola Wiklund på 010-495 56 10,
carola.wiklund@transportstyrelsen.seSaco, Jonas Maran och ST, Anna Malmborg nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 6 januari 2016 märkt med referensnummer TSG 2015-2147. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem.
Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 14 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Läs mer om Transportstyrelsen
Kort om skatte- och avgiftsavdelningen:
Skatte- och avgiftsavdelningen tar in skatter och avgifter. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat ägarförhållanden, fordonsskatt och trängselskatt. Vi arbetar också med ursprungskontroll vid import av fordon. Vi finns i Arjeplog, Borlänge, Visby och Örebro och har 300 medarbetare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2015-12-18ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransportstyrelsen
AdressTransportstyrelsen
60173 Norrköping
Kontorsadress60173 Norrköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2583749
Observera att sista ansökningsdag har passerat.