Kundtjänsthandläggare

Transportstyrelsen / Kundservicejobb / Örebro
2020-08-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2023-02-21) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro, Nora, Askersund, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen - både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.

Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Transportstyrelsen skall vara en attraktiv arbetsplats där vi värnar om personlig utveckling och att det ges utrymme till olika karriärmöjligheter. Utveckling för individen innebär även utveckling för Transportstyrelsen.

Ditt framtida arbete

Genom inkommande samtal kommunicerar du med allmänheten, företag, organisationer samt myndigheter. Som kundtjänsthandläggare ger du information, råd och anvisningar gällande olika frågor rörande körkort. Ditt främsta arbetsredskap är datorn och telefonen.

Utöver inkommande samtal besvarar du även frågor skriftligt samt prövar och beslutar i ärenden om exempelvis körkortstillstånd och handledarskap. Arbetet kräver att du har god förmåga att snabbt inhämta rätt information i våra olika system.

Arbetstiden är schemalagd enligt våra öppettider: 08.00-16.30.

Anställningen börjar med en utbildning under 12-16 veckor som avslutas med en examinering.

Dina framtida arbetsuppgifter

• arbeta med skriftlig ärendehandläggning
• söka efter information i olika informationsdatabaser
• ge information, råd och anvisningar till allmänheten via telefon, e-post och brev
• tyda och förklara lagtext
• fatta myndighetsbeslut.

Du måste ha

• fullständigt gymnasiebetyg eller utbildning/erfarenhet som bedöms relevant av arbetsgivaren
• minst ett års aktuell arbetslivserfarenhet där kundmötet står i centrum; exempelvis försäljning, rådgivning, support, kundtjänst eller annat som arbetsgivaren finner relevant
• god kommunikativ förmåga på svenska och engelska
• god datorvana och lätt för att lära dig nya system
• förmåga att effektivt ta in och processa komplex information
• förmåga att effektivt skapa kontakt, bemöta och inhämta information från kund
• professionellt och trevligt bemötande.

Det är meriterande om du också har

• eftergymnasial utbildning inom lämpligt område ex informatik, juridik eller statskunskap
• arbetslivserfarenhet av myndighetsutövning
• kunskaper i andra språk än svenska och engelska.

Vi vill att du

• har hög känsla för service och sätter kunden i centrum
• har god förmåga att samarbeta i grupp
• är noggrann och pålitlig
• har en hög egen drivkraft
• har uttalad hög simultankapacitet.

Eftersom arbetsuppgifterna innebär många kontakter med människor både inom och utanför Transportstyrelsen så värdesätter vi din förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information

Anställningarna är tillsvidare med placering Örebro. Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.

Urval till intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Du är välkommen att kontakta sektionschef Arvid Sundqvist 010-495 45 46 arvid.sundqvist@transportstyrelsen.se eller sektionschef Ulrika Rolfsdotter 010-495 60 04 samt enhetschef Dinko Odobasic 010-495 65 35 dinko.odobasic@transportstyrelsen.se

Saco, Peter Backe och ST, Gunilla Edwertz nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill därför behöver vi din ansökan senast den 13 september 2020 märkt med referensnummer TSG 2020-7053. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen

Kort om avdelning Körkort

Körkort prövar och ger tillstånd inom körkortsområdet. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat körkortstillstånd, handledarskap, högre behörigheter och utbyte av utländska körkort. Vi finns i Härnösand, Kristianstad, Mariestad, Örebro och Kista och har 380 medarbetare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2020-08-25

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Transportstyrelsen

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Transportstyrelsen (org.nr 202100-6099), http://www.transportstyrelsen.se/

Jobbnummer
5333118

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transportstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transportstyrelsen: