Kundtjänsthandläggare

Transportstyrelsen / Butikssäljarjobb / Arjeplog
2016-11-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänsthandläggare" (publicerad 2022-11-10) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Arjeplog, Sorsele, Arvidsjaur, Malå, Jokkmokk eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Arjeplog, Umeå, Härnösand, Borlänge, Västerås eller i hela Sverige

Om jobbet

Som handläggare välkomnas du till en sammansvetsad och öppen arbetsplats. Den består av handläggare som har kontakt med allmänheten organisationer samt myndigheter via telefon, e-post och brev. Som kundtjänsthandläggare ger du information, råd och anvisningar rörande olika frågor som kan dyka upp då man äger eller använder ett fordon, där vi även fattar myndighetsbeslut. Vårt främsta arbetsredskap är datorn och telefon. Arbetet är fördelat på telefonrådgivning och handläggning.

Du kommer att

• ha kontakt med allmänheten via telefon, e-post och brev
• söka efter information i olika informationsdatabaser
• fördela din arbetstid på ca 50 procent telefonhandläggning och ca 50 procent ärendehandläggning
• vara schemalagd enligt våra öppettider: 08.00-16.30.

Om du ska trivas hos oss...

• behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänkta långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla positivt, likvärdigt och har respekt för våra olikheter.

Du måste ha

• minst gymnasiekompetens
• goda kunskaper i svenska språket och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift
• mycket god ordförståelse, eftersom lagtext styr ditt dagliga arbete
• goda kunskaper i andra språk, i första hand engelska.
• goda datakunskaper och vana att söka information i olika informationsdatabaser.

Det är meriterande om du också har erfarenhet av

• att handlägga fordonsfrågor inom vägtrafikregistrets verksamhetsområde
• myndighetsutövning
• arbete i kundtjänst eller med annan kundservice
• administrativt arbete.

Vi vill att du

• tycker om att hjälpa och ge service till kunder via telefon
• har förståelse för det ansvar det innebär att arbeta med myndighetsutövning
• ha lätt för och bra på att skriva och förklara, tolka lagtexter och lämna information till andra på ett lätt förståeligt sätt
• har god kommunikativförmåga
• sätter kunderna/medborgarna i centrum, då du kommer att vara Transportstyrelsens ansikte utåt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vill du veta mer?

Anställningen är tillsvidareanställning med placering i Arjeplog. Vi vill att du börjar så snart som möjligt. Vi tillämpar provanställning.

Du är välkommen att kontakta

sektionschef Lars Bärleving på 076-721 13 84, lars.barleving@transportstyrelsen.se eller sektionschef Carola Wiklund på 010-495 56 10, carola.wiklund@transportstyrelsen.se

Saco, Fredric Skargren och ST, Anna Malmborg nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Välkommen med din ansökan

Vi behöver din ansökan senast den 24 november 2016 märkt med referensnummer TSG 2016- 3459. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem.
Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 14 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen

Kort om skatte- och avgiftsavdelningen:

Skatte- och avgiftsavdelningen tar in skatter och avgifter. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat ägarförhållanden, fordonsskatt och trängselskatt. Vi arbetar också med ursprungskontroll vid import av fordon. Vi finns i Arjeplog, Borlänge, Visby och Örebro och har ca 340 medarbetare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-11-14

Ersättning
individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Transportstyrelsen

Adress
Transportstyrelsen
Olai Kyrkogata 35
60173 Norrköping

Kontorsadress
Olai Kyrkogata 35

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Transportstyrelsen
Senaste upphandlingen: Webbaserad rättsdatabastjänst

Jobbnummer
3159895

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transportstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transportstyrelsen: