Kundtjänst med merförsäljning i uppdrag mot Telia

Releasy Customer Management AB / Kundservicejobb / Linköping
2025-11-26


Visa alla kundservicejobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Releasy Customer Management AB i Linköping, Norrköping, Örebro, Skövde, Jönköping eller i hela Sverige

Vill du bli grym på kundservice och försäljning? Skapa fantastiska kundupplevelser, jobba med senaste AI-tekniken och dessutom få chansen att utvecklas och växa i din roll? Då ska du söka till oss på Releasy!

Publiceringsdatum
2025-11-26

Om tjänsten
Som kundtjänstmedarbetare på Releasy kommer du att:

- Representera Releasy och vår uppdragsgivare Telia, ett av Sveriges mest framgångsrika företag inom IT- och telekombranschen.
- Ta emot kunder via inkommande samtal, svara på frågor och lösa problem kopplat till kundens tjänster hos Telia.
- Arbeta aktivt med försäljning som en del av din service.
Du behöver inga förkunskaper - men en passion för att alltid leverera det lilla extra genom ett minnesvärt kundbemötande och aktiv merförsäljning.

Utbildning: 30 dagar grundutbildning kombinerat med praktiskt arbete. Vidare erbjuds du coachning av din teamledare och möjlighet att avancera i vår karriärtrappa.

Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning.

Lön: Fast månadslön samt provisionsbaserad bonus kopplat till din merförsäljning.

Arbetstider: Arbetspassen är förlagda inom Telias öppettider som är måndag-fredag 08:00-19:15 samt lördag 09:00-17:15.

Start: Utbildningen börjar 2026-01-08, vilket också är startdatum för anställningen.
Kvalifikationer och färdigheter

- Gymnasieexamen

- Flytande svenska i tal och skrift

- Goda kunskaper i engelska både muntligt och skriftligt

- God dator- och systemkompetens

Vi söker dig som drivs av att arbeta mot tydligt uppsatta mål. Du är kommunikativ och hjälpsam med en fallenhet för att identifiera problem och hitta lösningar. För att trivas på Releasy behöver du ha en stark motivation för kundnöjdhet och försäljning, och en vilja att utvecklas i din roll som kundtjänstmedarbetare.

Ansökan och process

Är du den vi söker efter? Skicka in din ansökan redan idag! Ansökningar hanteras löpande vilket innebär att rollen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

På Releasy är det viktigt att varje ansökan hanteras rättvist och objektivt. För att säkerställa att vi rekryterar rätt medarbetare använder vi en strukturerad rekryteringsprocess.

Processen inleds med urvalsfrågor där vi säkerställer att grundkraven för tjänsten är uppfyllda. Därefter får du en inbjudan till bakgrundskontroll, som du själv hämtar och tar del av innan du väljer om du vill dela den vidare med rekryterare. Automatiska system kan komma att vara involverade i processen, men alla beslut fattas av människor. Vi genomför bakgrundskontroller i syfte att säkerställa en trygg och rättvis rekryteringsprocess. Det är en del av vårt kvalitetsarbete och hjälper oss att skapa en säker arbetsmiljö för både våra kunder och medarbetare.

Om du går vidare i processen kommer du att bli inbjuden till tester och intervjuer, där vi fokuserar på att utvärdera din kompetens och potential att lyckas i rollen. Vi genomför även digital referenstagning för att verifiera tidigare erfarenheter och få en bredare bild av din arbetskapacitet.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på: emilia.klaar2@releasy.se

Vi hanterar vår rekrytering internt och undanber oss vänligen kontakt från rekryteringsfirmor.

Releasy Customer Management AB är en outsourcingpartner inom kundservice med flertalet uppdragsgivare inom branscher som telekom, media, e-handel, resor och offentlig verksamhet. Releasy tar hand om sina uppdragsgivares kundservice och försäljning i alla kanaler, exempelvis sociala medier, chatt, mail och telefon. Releasy har verksamheter i Sverige, Norge och Finland med ca 1800 anställda.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Releasy Customer Management AB (org.nr 556754-2633), https://releasy.se/

Jobbnummer
9616697

Prenumerera på jobb från Releasy Customer Management AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Releasy Customer Management AB: