Kundsupport

Framtiden AB, Malmö / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB, Malmö i Malmö, Lomma, Staffanstorp, Lund, Trelleborg eller i hela Sverige

Nu söker Framtiden dig som är självständig och arbeta med kundsupport för kassasystem
Framtiden är ett konsultföretag. Våra konsulter utgörs av personer i pågående högskolestudier samt färdiga akademiker vilka nyligen har avslutat sina studier. Vår företagsidé är att minska avståndet mellan våra konsulter och företag. Detta åstadkommes genom att Framtiden erbjuder kompetent personal i form av Sveriges vassaste studenter och färdiga akademiker, antingen för konsulting eller för rekrytering. På det sättet bereds våra konsulter möjligheten att stifta bekantskap med det näringsliv som sedermera blir arbetsliv.

Publiceringsdatum
2009-02-09

Företaget
Kunden är ett företag som erbjuder allt från kassaregister och butiksdatasystem till kontokortsterminaler och tillhörande förbrukningsmaterial. De vänder oss till små- och medelstora butiker, caféer och restauranger. Affärsidén är att kunna ge en personlig service och framförallt kunna erbjuda rätt produkt till rätt kund.
Arbetsuppgifter och omfattning:
Tjänsten är en heltidstjänst med 30 mars.
Som kundsupport kommer du att ta emot och besvara samtal från företagets kunder och med hjälp av manualerna för de olika kassasystemen guida dem tillrätta med deras frågor och problem. Frågorna är oftast av enklare natur men i de fall det behövs kommer du att vidarebefordra ärendena till nästa instans som kan får utföra service hos kunden
Skallkrav:
Du är lättlärd - Till din hjälp har du manualer till de olika kassasystemen som du följer steg för steg för att hjälpa kunden. På företaget finns alltid hjälp att tillgå, men det antas att du efterhand skall jobba väldigt självständigt och att du inte behöva upprepa de frågor som du fått svar på innan.
Du har ett tekniskt intresse - Även om frågorna som inkommer sällan är av svårare teknisk karaktär måste du trivas med att ha arbetsuppgifter som rör tekniken kring kassasystemen.
Ordningssam - Du är noga med att passa arbetstider då det förväntas finnas support under vissa timmar på dygnet.
Meriterande krav:
Språk - Då många av kunderna är flerspråkiga ses det som en stor fördel om du har bra språkkunskaper och kan göra dig förstådd på t.ex. arabiska, persiska eller något jugoslaviskt språk.

Dina personliga egenskaper
Du har tålamod - Många av kunderna är stressade när de ringer till denna typen av kundsupport och har därför svårt att förklara sitt ärende och ta emot instruktioner. Som support blir det ofta att du får upprepa samma instruktioner om och om igen innan ni tillsammans löser problemet.
Arbetstider och anställningsform: 9-18
Lön: Född efter 840501: 94.31 kr/tim inkl. sem., Född 840501 eller tidigare: 109.81 kr/tim inkl. sem.
Kommun: Malmö
Tillträde: 30 mars
Ansökan senast: 2009-02-27
Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig?
För att söka denna tjänst gå in på:
http://www.framab.se/showproject.asp?intProjectId=2287
Kontaktperson: Mathilda Runstedt, personalansvarig. Tel. 040 - 60 777 62

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Företag
Framtiden AB, Malmö

Adress
Framtiden AB, Malmö
Bredgatan 6 B
21130 Malmö

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 040-60 777 62
E-postadress: mathilda@framab.se

Jobbnummer
397766

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB, Malmö

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB, Malmö: