Kundservicemedarbetare Vikariat

Region Stockholm, Förbrukningshjälpmedel i hemmet, Kundenheten / Backofficejobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Stockholm, Förbrukningshjälpmedel i hemmet, Kundenheten i Solna

Hjälpmedelsverksamheterna ansvarar för drift av hjälpmedelsverksamhet för personer med rörelsehinder i södra delen av Stockholms län samt länsövergripande ansvar för personer med behov av förbrukningshjälpmedel i hemmet, medicinteknisk apparatur i hemmet samt kommunikations-, kognitions-, syn- och hörselhjälpmedel.

Motiveras du av att arbeta teambaserat, förbättra verksamheten och utveckla dig själv och dina
arbetskollegor? Då har vi tjänsten för dig på Hjälpmedelsverksamheterna Stockholm
förbrukningshjälpmedel i hemmet (FHH)!

FHH är en av fyra verksamheter inom Hjälpmedelsverksamheterna, Region Stockholm och finns i fina
lokaler i Solna.

FHH ansvarar för förbrukningshjälpmedel som används i hemmiljön så som inkontinenshjälpmedel,
diabeteshjälpmedel, nutritionsprodukter, kompressionsmaterial, förband-och sårvårdsmaterial.
Verksamheten är länsövergripande vilket innebär att vi dagligen har kontakt med både patienter och
vårdgivare från hela Stockholms län.

Kundenheten söker nu 2 Vikariat till vår Kundservice. Vi består idag av ca 22 medarbetare.

Publiceringsdatum
2024-09-02

Dina arbetsuppgifter
I tjänsten som kundservicemedarbetare kommer du främst arbeta med att bemanna vår
kundservicetelefon mellan 08.00-16.30 i telefonisystemet TeleQ.

Besvara inkommande samtal från patienter.

Ta emot och handlägga beställningar av våra produkter.

Lägga avvikelser gentemot vår distributör vid leveransrelaterade problem.

Besvara frågor gällande fakturor/egenavgifter.

Bevaka och svara på e-post.

Vi söker dig som har:

Tidigare arbetslivserfarenhet inom kundservice, callcenter och/eller orderadministration.

Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

God datorvana och lätt för att lära nya system.

Är bekväm med att kommunicera på engelska.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser att du som söker tjänsten som
kundservicemedarbetare är en person som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger
dig för att leverera lösningar.

Du trivs med att arbeta med telefonen som en av dina främsta arbetsredskap och sätter patienten i fokus
samt är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.

Vidare ser vi att du är en glad och framåt person som tar initiativ, är snabblärd och får saker och ting
gjorda. Du är lojal och ser lösningar i stället för hinder samt värdesätter och tar ansvar för ditt arbete.
Det är viktigt att du kan hantera flera olika arbetsuppgifter, samtidigt som du är noggrann, strukturerad
och professionell.
Du trivs med att arbeta lika bra självständigt som i grupp och har en god samarbetsförmåga.

För att trivas i rollen som kundservicemedarbetare ser vi att du aktivt söker nya utmaningar, sätter upp
höga mål för dig själv och arbetar hårt för att uppnå dessa.

Dessa 2 tjänster är vikariat på 11 mån.

Övrig information
Tillträde enligt överenskommelse.

Löpande intervjuer kan ske under hela rekryteringsperioden.

Vi är en rökfri arbetsplats.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk.

Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde:

• tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje.

• ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning.

• krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt.

Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.sll.se/.

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök". Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.

https://www.regionstockholm.se/jobb

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/5012".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Stockholm (org.nr 232100-0016)

Arbetsplats
Region Stockholm, Förbrukningshjälpmedel i hemmet, Kundenheten

Jobbnummer
8874706

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Stockholm, Förbrukningshjälpmedel i hemmet, Kundenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Stockholm, Förbrukningshjälpmedel i hemmet, Kundenheten: