Kundservicemedarbetare till Skånetrafikens kundservice i Malmö

Region Skåne, Skånetrafiken / Kundservicejobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Skånetrafiken i Malmö, Lund, Helsingborg, Hässleholm, Kristianstad eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Vill du bli en del av Sveriges bästa kundservice? Vi söker dig som brinner för kundservice, älskar kollektivtrafik och har förmågan att vända en missnöjd kund till en nöjd kund!

Som kundservicemedarbetare hos Skånetrafiken jobbar du på vårt kontor på Östergatan där vi tillsammans arbetar för att hjälpa Skånetrafikens resenärer. Vi möter våra kunder via telefon, sociala medier och våra övriga digitala kanaler.

Vi erbjuder ett omväxlande jobb med härliga kollegor, fin sammanhållning, arbetsglädje och gemenskap!

Publiceringsdatum
2023-05-30

Arbetsuppgifter
Vi välkomnar nu kundservicemedarbetare med placering vid vår kundservice i Malmö, Östergatan. Vi söker för både tillsvidareanställning och vikariat.

Som kundservicemedarbetare är du vår främsta representant mot våra kunder. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att bemöta Skånetrafikens kunder via telefon, chatt och Facebook. Du hjälper även kunder i digitala kanaler, så som Skånetrafikens app och hemsida. Att informera och hjälpa med frågor kring Skånetrafikens tjänster, produkter, priser och resevillkor är en del av arbetsuppgifterna.

Våra öppettider är vardagar klockan 6.00-22.00 och helger 8.00-20.00, alla årets dagar. Arbetstiderna är förlagda någon gång mellan klockan 05.50 och 22.05. Arbetstidsmåttet är 38.25h/vecka i genomsnitt och inkluderar helgarbete.

Kvalifikationer
Vi välkomnar dig som har godkänd gymnasieutbildning och goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Vi förutsätter även att du har goda kunskaper i engelska. Har du ytterligare språkkunskaper så som exempelvis danska är det meriterande. För att lyckas i rollen krävs även att du har någon form av erfarenhet av kundservicearbete. Eftersom vi möter Skånetrafikens kunder via telefon, chatt och sociala medier så som Facebook behöver du vara en skicklig kommunikatör samt ha god kännedom om vad olika kundkanaler kräver av dig som kommunikatör.

Som person har du god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ när situationen kräver det. Du är även en god ambassadör för våra värderingar: välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.

http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C143175".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Skåne (org.nr 232100-0255)

Arbetsplats
Region Skåne, Skånetrafiken

Kontakt
Rebeccca Tolérus, Enhetschef
0451-29 86 24, rebecca.tolerus@skanetrafiken.se

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Region Skåne, Skånetrafiken

Jobbnummer
7835963

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Skånetrafiken

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Skånetrafiken: