Kundservicemedarbetare till Electrolux

OnePartnerGroup Stockholm AB / Backofficejobb / Stockholm
2020-12-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundservicemedarbetare till Electrolux" (publicerad 2021-02-16) ⬅️


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos OnePartnerGroup Stockholm AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Trivs du i en roll där arbetar med telefonen som redskap?
Är du en lagspelare som brinner för att ge kunder bästa möjliga service?

Då kan tjänsten som kundtjänstmedarbetare vara någonting för dig!
Skicka in din ansökan omgående, urval sker löpande då vi vill tillsätta tjänsten så snart som möjligt!

Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår Sales Team Manager Liam Pettersson på 073 660 75 84.

Publiceringsdatum
2020-12-08

Arbetsuppgifter
I rollen som kundservicemedarbetare har du nära dialog med kunder kollegor och din chef för att säkerställa en förenklad vardag för Electrolux företagskunder inom Electric Retail, Kitchen Retail, Online, Byggkunder samt internkunder. Du är den naturliga kontaktpunkten för en kund när de behöver svar på en fråga, lösning på ett problem eller vill göra en beställning. Du finns tillgänglig framför allt via telefon eller elektroniska system som t.ex. ärendehantering och e-post. Du ingår i ett team med roterande schema vilket erbjuder varierande arbetsuppgifter vilket skapar rätt förutsättningar för fokuserat arbete och tydliga prioriteringar. Med tanke på rådande situation är arbetet för närvarande förlagt från hemmet. Dock kommer grundutbildning att ske från Electrolux kontor på Kungsholmen.

• Ansvara för att hantera ärenden inom flera områden som t.ex. produkt-, leverans-, tillgänglighets-, försäljnings-, pris-, Web-portal-, offert-, marknadsfrågor, felleveranser, krediteringar, Web-portal, orders och fakturor i EDI-flöde, kampanjleveranser, Phase in/Phase out-ärenden, fakturaattesteringar.

• Din huvudsakliga källa till ärenden är telefon. Men vid lugnare perioder även via vårt ärendehanteringssystem, uppgifter kan också komma från andra källor.

• Som stöd för din roll använder du flera olika system, såsom SAP och andra interna system.

• Du bistår med hjälp till Electrolux säljare runt om i landet.

• Du ansvarar för att agera kraftfullt när en kund har ett problem och tvekar inte för att ringa upp för att göra en behovsanalys eller för att återkoppla status på ärendet.

Skallkrav
Svenska
2-3 års arbetslivserfarenhet inom sälj, support och/eller liknande tjänst.
Erfarenhet av Excel
Svenska, flytande i tal och skrift

Meriterande
Kunskap/erfarenhet i affärssystem är meriterande, speciellt SAP
Erfarenhet från vitvarubranschen är ett plus

För att lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare ser vi att du är ansvarstagande och ser till att dina arbetsuppgifter blir utförda. Du är kontaktsökande och gillar att föra dialog samt skapa relationer. Du har ett öga för detaljer och förmågan att tolka komplex data. Vidare är du flexibel och anpassar dig till situationen för att kunna möta förväntningar och ser hinder snarare som en utmaning än ett problem.

Övrigt:
Start: Omgående
Omfattning: Heltid, vardagar 8-17
Placering: Kungsholmen

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
OnePartnerGroup Stockholm AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
OnePartnerGroup Stockholm AB (org.nr 559092-8619)

Jobbnummer
5479407

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från OnePartnerGroup Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos OnePartnerGroup Stockholm AB: