Kundservicemedarbetare Nordea Uppsala
Nordea Bank Abp, Filial i Sverige / Butikssäljarjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordea Bank Abp, Filial i Sverige i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Enköping,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige "Större delen av samtalen handlar om problemlösning vilket enligt mig är det absolut roligaste med arbetet. Att hitta en lösning som gör kunden nöjd ger en riktig boost till att fortsätta leverera bra service." - Nathalie, Service Agent
Kom och arbeta med oss på Kundservice i Uppsala! I huset är vi ett gäng på 300 kollegor som nu söker fler kollegor för tillsvidare och timanställning. För dig som brinner för god kundservice erbjuder vi en roll med stor variation av ärenden.
I tjänsten som Kundservicemedarbetare, Service Agent, möter du Nordeas kunder via telefon och är ofta kundens första kontakt. Du spelar därmed en viktig roll i att underlätta vardagen och skapa en positiv upplevelse för kunden.
Om tjänsten
Vi på Kundservice finns till för Nordeas kunder dygnet runt. Vi ligger i framkant med nya produkter och digitala lösningar för att underlätta människors vardag. Detta innebär att du hela tiden utvecklas och håller dig uppdaterad på nyheter i banken för att kunna erbjuda den bästa servicen.
Vad ska du göra?
-- Arbeta aktivt för att skapa goda kundrelationer och vara tillgänglig när kunderna söker oss.
-- Arbeta lösningsorienterat med fokus på att lösa kundens ärende direkt i telefon.
-- Du hittar de lösningar som varje enskild kund har mest nytta av.
Du behöver ha möjlighet att arbeta olika typer av arbetspass som kvällar och helger. Det finns möjlighet till nattpass. Tjänsten är placerad i Uppsala. Vi erbjuder alla våra nya kollegor utbildning - allt för att du ska få de bästa förutsättningarna att ge service i världsklass till våra kunder.
Din profil
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att ge kunden den bästa servicen. Du får gärna ha erfarenhet av liknande arbete eller service i allmänhet sedan tidigare. Vi välkomnar ansökningar med varierad ålder och bakgrund.
Vi söker dig som:
-- Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster.
-- Har förmågan att etablera kontakt med både kunder och kollegor.
-- Själv tar ansvar för att hålla dig uppdaterad och delar med dig av din kunskap till kollegor.
-- Tar till dig nya digitala lösningar som du använder i mötet med kunden.
-- Har en gymnasieexamen och goda kunskaper i såväl engelska som svenska - både i tal och i skrift.
Låter det här som dig? Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
Mer information och skicka ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 14 maj 2019. I samband med anställning genomför vi en komplett bakgrundskontroll. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta
rekrytering.3480@nordea.se.
För facklig information, kontakta Finansförbundet på
finansforbundet@nordea.com eller SACO på
saconordea@nordea.com Vi tror att mångfald bidrar till att våra team uppnår bättre resultat. Därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-04-30ErsättningMånadslön
Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartina Hasselgren
martina.hasselgren@nordea.seFöretagNordea Bank Abp, Filial i Sverige
AdressNordea Bank Abp, Filial i Sverige
Strandbodgatan/Islandsgatan
75323 Uppsala
KontorsadressStrandbodgatan/Islandsgatan
Jobbnummer 4760503
Observera att sista ansökningsdag har passerat.